beantwoord

e-ticket tijdelijk niet beschikbaar

• 2 december 2015
  • 29 reacties
  • 729 Bekeken

Fijn! Staat mijn vanmorgen aangereden zoon (gebracht door het bedrijf dat 'm van z'n fiets af reed) dadelijk op het station bij school met een te weinig (????er staat nog 15.60 op...) saldo op zijn kaart. Het gaat hier om een enkele reis die 2,20 kost.
En nu? Ik kan niet eens naar 'm toe met de trein omdat e-tickets niet beschikbaar zijn. Ik kan voor mij en hem dus geen ticket nemen.
Slechte actie, NS!
Conducteurs in die trein zien we wel eens, maar nog nooit controle gehad (gaat over ritjes van heen, 6 minuten en terug, 8 minuten). Het is dat op mijn woonplaatsstation, de poortjes gesloten zijn, anders zou ik bijna zeggen: rij maar een keer zwart.

Wanneer is dit probleem opgelost? Ik moet dan nog een eticket printen, nog naar het station fietsen én de trein nemen.

Laatst toen ik een keer met de trein naar een ouderavond van zijn school moest, had ik geen inkt. Betaal ik een euro méér bij de automaat. Dat ga ik dus niet weer doen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 2 december 2015, 14:06

Monica, erg vervelend dat je niet meteen goed bent geholpen, en voldoende informatie hebt gekregen over de mogelijkheden. Mijn excuses hiervoor. Ook ik had dit graag anders gezien.

Wil je het me laten weten of het is gelukt met mijn collega? Zo niet, dan help ik je alsnog graag via deze weg.

Je klacht met betrekking tot je contact met onze Klantenservice heb ik geregistreerd. Indien je wenst, kan ik de medewerker uit het eerste gesprek voor je nagaan, en hem of haar jouw terugkoppeling geven.
Bekijk origineel

29 reacties

Hoi Monica.

Allereerst vervelend om te lezen dat je zoon is aangereden. Hopelijk gaat het goed met hem.

Het onderhoud staat gepland tot 13.00 uur. Is het mogelijk om zijn saldo op te hogen, zodat hij alsnog kan inchecken? Of heeft hij geld om een eenmalige chipkaart te kopen?

Je geeft aan dat jij niet naar hem toe kan, omdat je geen e-ticket kunt kopen. Kun je eventueel zelf een vervoerbewijs kopen op het station?

Indien jullie beiden geen OV-chipkaart hebben, ben ik bereid om de extra kosten voor de eenmalige chipkaart te vergoeden.
Reputatie 7
Badge +3
Waarom vindt dit onderhoud in hemelsnaam op werkdagen overdag plaats? Banken, webwinkels, etc. doen dit ook 's nachts tussen 1 en 5 uur.
Terecht punt, Tamzin.

We hebben de medewerking van meerdere partijen nodig, die niet allemaal in Nederland zitten, en om iedereen samen te krijgen is het niet altijd mogelijk dit 's nachts of in het weekend te plannen. Wel proberen we altijd de spits te vermijden. Daarnaast loop je met onderhoud in de avonduren het risico van uitloop tot en met de ochtend.
Wat een onzin, Sivan! Elke andere partij in Nederland is wel in staat zoiets in de nacht te plannen. Voor NS geldt daarin geen uitzondering. Het belang van de klant hoort hierin gewoon voorop te staan. Naar dat belang dienen jullie het onderhoud gewoon te plannen. Dat onderhoud wordt toch gewoon door NS betaalt; NS betaalt, NS bepaalt! Als NS stelt dat het onderhoud 's nachts moet plaatsvinden, dan moeten die externe partijen zich maar aanpassen. Dat zijn ze wel gewend. Lijkt me eerder onwil van een stel internen bij NS met een ambtenarenmentaliteit die niet bereid zijn om 's nachts te werken. Stel dat je om 00:00 aanvangt met onderhoud dat drie uur duurt, kan er nog een uitloop tot 6:00 zijn, waarbij het grootste deel van de klanten wordt ontzien.
Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat bedrijven als bol.com, AH, KLM en tig anderen, jullie compleet voor gek verklaren als je ze de beslissing voor dit tijdframe voorlegt.

Ik heb hierover maar eens een tweet gestuurd naar Rogier van Boxtel.
Ik ben benieuwd wat hij hier van denkt.
Ik ook 😉
Hi, someone can explain why the e-ticket service isnt working? I need to print it out now... Please tell me when it is available... :?
Hi Elena. Maintenance is being conducted on the website. This should be done around 13.00!
Inmiddels is het 13:18, enig idee hoe lang het nog gaat duren?
Hoi Koen. Het zou afgerond moeten zijn. Waar loop jij tegenaan?
Wat dacht je van de melding "E-ticket tijdelijk niet beschikbaar"?
Precies wat De Luchtmacht 2 zegt inderdaad.
Is dit op de tablet of op de PC? Wij kunnen dit namelijk nu alleen op de tablet reproduceren.

Edit: vanwege de problemen met het testbericht heeft de e-ticket uitloop naar 2 uur. Erg vervelend. Mijn oprechte excuses voor dit ongemak.
Op een pc
Koen, wilde jij nu gaan reizen? Want dan bied ik je graag een oplossing aan. Dit geldt overigens voor iedereen die heeft gewacht tot 1 uur, en die uiterlijk 14.00 had willen reizen. Je mag mij een privébericht sturen, dan kijk ik per situatie naar een passende oplossing.
Nee ik moet uiterlijk half 4 reizen dus kan tot dan nog wachten!
Gelukkig maar, Koen! Desalniettemin, laat het me weten als het niet lukt. Ik help je graag alsnog. Fijne reis vast!
Hey, I need to buy NS Group return tickets and was wondering when will the e-tickets be available for purchase?
Hier werkt het momenteel (13:36) nog niet op tablet en PC. Had om 14:16, maar eigenlijk veel eerder, willen reizen.
Hier zou alles het weer moeten doen. Hoe laat wil je van huis vertrekken, Luchmacht?
Reputatie 6
Badge +1
Misschien een idee als NS ergens aankondigingen gaat doen van onderhoud aan de webshop? Andere grote partijen zoals banken kondigen ook minstens een week van tevoren onderhoud aan, ook al is het 's nachts om 3:00u als er bijna niemand gebruik van maakt! Dat moet toch zeker kunnen als NS...

Om de originele vraag van monica te beantwoorden: als je geen abonnement op je OV-chipkaart hebt staan, is het instaptarief € 20,-, onafhankelijk van welke afstand je wilt reizen. Dat kan het incheckpaaltje ook niet zien natuurlijk... Omdat je op de OV-chipkaart tot een saldo van -€ 4,- (min vier) kunt gaan, heb je dus minimaal € 16,- nodig om in te kunnen checken bij NS, en is € 15,60 dus onvoldoende.

Ik weet niet waar u woont en of dat kan, maar bij bussen is de instapfee € 4,-, dus misschien is dat een optie?
Hoi Keuzereiziger. Goed punt. We hebben dit vanaf gisteren 09.00 aangekondigd, maar wellicht kunnen we die termijn oprekken.
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Dank je Sivan, alles gaat goed met hem, nog afwachten hoe we straks z'n fiets aantreffen, daar heb ik vanmiddag iemand voor kunnen regelen.

Vanmorgen heb ik 2 keer gebeld met de klantenservice en NS compleet voor gek verklaard om onderhoud midden op de dag te plannen. Jammer dan dat die eerste medewerkster het er niet mee eens was, maar klantenservice komt dan ook niet in haar straatje voor.
Ze had voor mij 2 opties: reizen met een ov chipkaart (kosten minimaal 27,50 euro aan aanschaf en starttarief? En waar haal ik op stel en sprong zo'n ding vandaan) of een kaartje bij de automaat kopen met toeslag.
En tegen die toeslag heb ik dus bezwaar. Niks aan te doen zei ze, want dat zijn de kosten voor het produceren van dat kaartje en daar ziet NS niets van. Maar NS zorgt er wel voor dat ik die kosten moet maken, terwijl mijn inkt voor een eticket zo duur niet is.

Direct weer gebeld, dat heb je als je met onvriendelijke mensen van 'klantenservice' te maken hebt.
Deze mevrouw was begripvoller. Ik kan dadelijk terug bellen en krijg hopelijk de toeslag van 1 euro vergoedt.

Ik heb dus een kaartje uit de automaat gekocht, ben naar Oudenbosch gereisd en heb mijn zoon van school gehaald. Terug op het station: hoe zet ik ooit saldo erbij???? Niet zo eenvoudig te vinden, geen medereizigers in de buurt. Bij de wachtruimte waar een bord 'koffie' staat, geen NS medewerker of -vrijwilliger te vinden. Weer terug naar de automaat, allerlei opties aangeklikt en uiteindelijk hoera daar was ie: saldo toevoegen. 't zou fijn zijn voor de incidentele reiziger, dat die optie simpeler is bij de automaat.

Voor mij voorlopig geen NS meer.
Monica, erg vervelend dat je niet meteen goed bent geholpen, en voldoende informatie hebt gekregen over de mogelijkheden. Mijn excuses hiervoor. Ook ik had dit graag anders gezien.

Wil je het me laten weten of het is gelukt met mijn collega? Zo niet, dan help ik je alsnog graag via deze weg.

Je klacht met betrekking tot je contact met onze Klantenservice heb ik geregistreerd. Indien je wenst, kan ik de medewerker uit het eerste gesprek voor je nagaan, en hem of haar jouw terugkoppeling geven.
@Luchmacht, ik zie geen e-ticket bestellingen op jouw naam staan. Heb je voor mij het ordernummer?

Reageer