beantwoord

e-Ticket vanuit Schipol naar Amsterdam Centraal

• 26 april 2019
  • 6 reacties
  • 257 Bekeken

Ik reis voor het eerst naar Nederland met drie andere Canadezen. Ik heb 4 kaartjes online gekocht om van Schiphol naar Amsterdam Centraal te reizen.

Ik ging naar https://www.ns.nl/producten/en/coupon/ om elk van de vier tickets uit te wisselen van de QR-codes die ik had gekregen toen ik de tickets kocht.

Maar hier zie ik dat ik in de volgende stap 4 keer mijn naam invoerde op elk van de tickets. Moet ik me zorgen maken over deze fout? De 4 kaartjes waren voor 4 verschillende mensen om een enkele reis van het vliegveld naar het station te maken en niet om mijzelf 4 maal deze reis te laten uitvoeren.

Ik heb geprobeerd de fout te corrigeren, maar het systeem staat niet toe dat ik de namen op e-tickets wijzig
icon

Beste antwoord door Rizana NS 26 april 2019, 12:00

Hallo guy_bonin, welkom bij de NS Community!

Wat vervelend dat je je naam bij alle tickets hebt ingevuld. Op deze manier kan je niet reizen met de tickets.
Als de tickets verder identiek zijn, dan kan je het beste contact opnemen met de klanteNService. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Ja dat is een probleem. De tickets moeten op naam zijn van de reiziger om fraude te voorkomen. U kunt een zelfde ticket immers meerdere keren uitprinten en dan zouden meerdere personen op dat zelfde ticket kunnen reizen

Als U vier exact dezelfde tickets op exact dezelfde naam hebt gekocht kunt u de Klantenservice bellen, wellicht kunnen zij nog iets voor u doen.
Reputatie 7
Badge +3
Bij het reizen met een e-ticket moet een identiteitskaart getoond worden van degene die met het ticket reist. De namen moeten overeenkomen.
Open de tickets niet en neem contact op met de klantenservice. Dit kan 24/7 telefonisch en via twitter en facebook.
Reputatie 7
Badge +3
Maar hier zie ik dat ik in de volgende stap 4 keer mijn naam invoerde op elk van de tickets.

Als wat gevraagd wordt via die coupon inwisselpagina hetzelfde is als bij het online aanschaffen van tickets enkele reis of retour dan begrijp ik de verwarring wel.
Er staat "Kies uw leverwijze en vul uw gegegevens in", ook wanneer je kiest voor meerdere tickets. Dan is het heel makkelijk om als besteller te denken dat je bij allemaal jouw eigen gegevens (naam) moet invullen. Maar niemand koopt 4 dezelfde tickets (datum/traject) voor zichzelf. Beter is om te vragen om de gegevens van de reiziger zoals wel wordt gedaan bij het groepsticket of laat deze regel weg zoals bij het online aanschaffen van een Railrunner of Samenreiskorting.

Wat vervelend dat je je naam bij alle tickets hebt ingevuld. Op deze manier kan je niet reizen met de tickets.
Als de tickets verder identiek zijn, dan kan je het beste contact opnemen met de klanteNService. Je kan contact met ons opnemen via: Facebook, Twitter, Chat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.
Dank u wel iedereen voor de nodige informatie :)-

Zijn er eigenlijk ook UX-engineers die hier meekijken? Het ingeven van een verkeerde naam heb ik hier nog niet zo lang geleden ook al voorbij zien komen; gezien de vraag om "uw gegevens" is dat ook niet heel vreemd.

Reageer