E ticket - verkeerde informatie, wat nu?

• 2 september 2019
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Bij het invoeren van mijn e-ticket heb ik per abuis de bestemming en en vertrekstation verwisseld. Ik zat nog met de heenreis in mijn hoofd. Nu begrijp ik dat er niets aan te doen valt omdat NS niet kan controleren of het ticket toch gebruikt wordt. Dit vind ik een kwalijke zaak.
In de eerste plaats omdat het e-ticket voorzien is van een ticket nr. Digitaal moet het mogelijk zijn om dit ticket-nr ongeldig te maken zodat een controleur dit direct in zijn scanner kan zien.
In de 2e plaats omdat NS verdient aan fouten van haar klanten en ze niet wil vertrouwen.
Vertel mij aub dat dit niet waar is maak mijn e-ticket ongeldig en retourneer mijn €14,33

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Sorry, het is toch echt waar. Op dit moment kan NS e-tickets niet op afstand ongeldig maken. Je kunt altijd contact opnemen met de klanteNService en kijken of ze uit coulance iets willen vergoeden, maar garantie heb je allerminst.

Ze schijnen bezig te zijn met een verbeterd systeem. Dat zou volgens de laatste berichten eind Q1 2019 gereed moeten zijn, maar aangezien het inmiddels bijna Q4 is en we er al maanden niks meer over gehoord hebben, tja ...
Reputatie 5
Badge
E-tickets zijn inderdaad helaas niet meer te wijzigen.

Als u die mogelijkheid wel wilt hebben, dan kunt u beter een kaartje uit de automaat halen of reizen met een OV-chipkaart. Een e-ticket is dan een slechte keuze.

Reageer