beantwoord

E-ticket; Voorletters?

• 28 april 2014
  • 3 reacties
  • 2387 Bekeken

Ik heb net bij het bestellen van mijn E-ticket, de verkeerde voorletters in gevuld. ik ben namelijk 2 doopnamen, maar die ben ik vergeten te vermelden. De voorletter van mijn voornaam klopt wel gewoon. Maakt dit mijn ticket ongeldig?
icon

Beste antwoord door Loes 28 april 2014, 23:31

Ik heb net bij het bestellen van mijn E-ticket, de verkeerde voorletters in gevuld. ik ben namelijk 2 doopnamen, maar die ben ik vergeten te vermelden. De voorletter van mijn voornaam klopt wel gewoon. Maakt dit mijn ticket ongeldig?

Zoals Hans al zegt, als je eerste letter maar goed is en de rest van je naam en geboortedatum, vinden wij het over het algemeen geen probleem. De ene collega vraagt de ID erbij, de andere vraagt naar je geboortedatum en de volgende gelooft het zo ook wel. Daar is geen pijl op te trekken. Zelf heb ik ook periodes dat ik van iedereen de ID erbij wil zien en de volgende trein vind ik het ok. Bij enige twijfel vragen we toch ID.
Als je twijfels hebt, vertel het direct aan de conducteur bij instappen en dan is het vaak al helemaal geen probleem meer.
Bekijk origineel

3 reacties

Ik denk niet dat een conducteur daar erg veel problemen mee zal hebben, hoewel het - zwart/wit gesteld - onjuist is.
Doorgaans hoef je niet eens een legitimatie te tonen bij een E-ticket, is mijn ervaring.
En als uit jouw doopnamen jouw roepnaam min of meer eenvoudig is af te leiden zal dat op zich geen onoverkomelijk probleem geven.

De ene keer vul ik mijn roepnaam volledig in, een andere keer alleen maar de beginletter van mijn roepnaam en als ik een serieuze bui heb zet ik er mijn initialen in.
Nog nooit problemen mee gehad (nog nooit ID-kaart hoeven laten zien, en als ik die al wilde pakken vond de conducteur het wel prima).

Zoals Hans al zegt, als je eerste letter maar goed is en de rest van je naam en geboortedatum, vinden wij het over het algemeen geen probleem. De ene collega vraagt de ID erbij, de andere vraagt naar je geboortedatum en de volgende gelooft het zo ook wel. Daar is geen pijl op te trekken. Zelf heb ik ook periodes dat ik van iedereen de ID erbij wil zien en de volgende trein vind ik het ok. Bij enige twijfel vragen we toch ID.
Als je twijfels hebt, vertel het direct aan de conducteur bij instappen en dan is het vaak al helemaal geen probleem meer.
Beste S.Steeghs, Welkom op het NS Service Forum! Leuk dat je je vraag hier gesteld hebt. Het antwoord van Loes is het meest volledig en juIst. Zolang je voorletter maar correct is ingevuld is er niets aan de hand. Indien je toch twijfelt, kan je het advies van Loes opvolgen.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer