beantwoord

e-ticket wijzigen

• 5 maart 2019
  • 6 reacties
  • 351 Bekeken

Ik heb bij ns een e-ticket besteld voor woensdag, maar nu zijn de plannen gewijzigd. Zou ik het e-ticket kunnen omruilen naar een andere dag?
icon

Beste antwoord door Tochjo 5 maart 2019, 20:09

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het e-ticket al gedownload, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het e-ticket al gedownload, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Hallo cato123 en welkom bij de NS Community,

Als de ticket nog niet is geopend kunnen wij nog iets voor je betekenen. Anders is dat helaas niet mogelijk. Dit betreft namelijk een zichtbewijs waarvan wij niet kunnen nagaan of deze wel of niet is gebruikt.

Bedankt Tochjo voor het gegeven antwoord.
Zojuist contact gehad met de klantenservice omdat ik een verkeerd station had ingevuld. Het ticket werd ongeldig gemaakt en binnen 2 minuten een nieuwe coupon code om een nieuw eticket te maken.
Grote klasse NS. het gaat dus wel maar je moet gewoon netjes vragen. 👍🏻😍
Badge +3
Ik zie ergens een verbetering... Eindelijk!

Je vorige e-ticket is dus ongeldig verklaard (odernummer is bekend en uniek, en dit is dus geen geldig vervoerbewijs).

Poe hee... Hoe lastig was dat allemaal eigenlijk? 🤔
Reputatie 7
Badge +2
Zojuist contact gehad met de klantenservice omdat ik een verkeerd station had ingevuld. Het ticket werd ongeldig gemaakt en binnen 2 minuten een nieuwe coupon code om een nieuw eticket te maken.
Grote klasse NS. het gaat dus wel maar je moet gewoon netjes vragen. 👍🏻😍

Had je ticket al gedownload/geprint/indeappgezet?
Reputatie 7
Badge +3
Of ze zéggen dat-ie ongeldig is gemaakt, zodat je het er niet op waagt om er toch mee te gaan reizen ...
Als ze nu daadwerkelijk e-tickets ongeldig kunnen maken, lijkt het me dat NS dat hier op het forum toch wel van de daken zou schreeuwen 🙂

Reageer