beantwoord

E-Ticket wijzigen opstapplaats i.v.m. beperkte mogelijkheden terugreis

Goedendag,

Ik wil graag mijn opstapplaats wijzigen van mijn e-ticket i.v.m. de beperkte terugreis mogelijkheden. Kan dit?

Voor volgende week woensdag heb ik via de spoorwegwinkel een reis geboekt opstapplaats Heerenveen naar Utrecht.
Nu blijkt de musical zo laat te eindigen dat we de terugreis vanuit Utrecht niet meer kunnen maken. De laatste trein vertrekt naar Heerenveen om 22:48. Nu wonen we in Drachten en kunnen ook uitwijken naar Groningen om vandaar wel succesvol retour te reizen om 23:18 of 23:48. Hoe regelen we dit?

De trein voorbij Zwolle gaat of naar Groningen of naar Leeuwarden. De laatste trein intercity vanuit Zwolle gaat nog 1 uur later naar Groningen en naar Leeuwarden 1 uur eerder.

Mvg Peter.
icon

Beste antwoord door Thom 16 april 2018, 13:26

Helaas, een e-ticket is achteraf niet meer te wijzigen. De kans op fraude belet dit. U kunt dan van beide kaartjes voor één prijs gebruik maken. Vroeger kon dit wel maar de oplichtertjes die het 'slim' vonden, hebben NS er toe gebracht dit niet meer toe te staan. U bent het slachtoffer van deze 'slimme' types.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas, een e-ticket is achteraf niet meer te wijzigen. De kans op fraude belet dit. U kunt dan van beide kaartjes voor één prijs gebruik maken. Vroeger kon dit wel maar de oplichtertjes die het 'slim' vonden, hebben NS er toe gebracht dit niet meer toe te staan. U bent het slachtoffer van deze 'slimme' types.
Badge +3
Tot aan Meppel kunt u gewoon de trein terug nemen (richting Groningen). U moet er dan wel een (e-ticket) enkeltje Meppel - Groningen bij kopen. Je kunt dan gewoon tot aan Groningen in de trein blijven zitten.
Hallo petheere en welkom op het NS Forum,

Zoals Thom al aangeeft is het niet mogelijk om je e-ticket te wijzigen of te annuleren nadat deze is geopend. De kans op fraude is inderdaad erg groot en vandaar dat onze voorwaarden dit niet toelaten. Mag ik vragen hoe laat je de trein uit Utrecht kan pakken? Ik snap namelijk niet dat je met een omreis via Groningen wel nog op tijd thuis kan komen.

Zoals Thom al aangeeft is het niet mogelijk om je e-ticket te wijzigen of te annuleren nadat deze is geopend. De kans op fraude is inderdaad erg groot en vandaar dat onze voorwaarden dit niet toelaten. Mag ik vragen hoe laat je de trein uit Utrecht kan pakken? Ik snap namelijk niet dat je met een omreis via Groningen wel nog op tijd thuis kan komen.

De laatste trein vanuit Utrecht naar Leeuwarden gaat om 22:48 en de laatste trein vanuit Utrecht naar Groningen om 23:48. We zouden de trein van 23:18 al kunnen halen. Ook moeten we vanuit Drachten al met de auto naar Heerenveen voor vertrek. Groningen maakt voor ons niet zoveel uit. We hadden nooit gedacht dan we de terugreis naar Heerenveen niet meer zouden kunnen maken. De musical eindigt erg laat.

Mvg Peter.
Reputatie 7
Badge
Zo aan de woorden "opstapplaats wijzigen" te lezen is TS van plan de auto in Groningen (of station op die route) te parkeren. Vanuit Drachten is dat snel te bereiken. Maar om alle gedoe met NS te voorkomen, zou ik met de auto naar een station zuidelijker rijden, bijv. Meppel. Daar stopt de trein van 23.18 resp 23.48 uit Utrecht om 00.31 resp. 01.05 uur. Netto een half uur eerder thuis. Uw e-ticket is daar geldig. En parkeren nabij station is daar gratis.
In dat geval kan ik je alleen het advies geven om een e-ticket van Zwolle naar Groningen aan te schaffen. Zodoende kan je nog naar Groningen reizen. Ik snap dat dit niet de gewenste oplossing is.

De laatste trein vanuit Utrecht naar Leeuwarden gaat om 22:48 en de laatste trein vanuit Utrecht naar Groningen om 23:48. We zouden de trein van 23:18 al kunnen halen. Ook moeten we vanuit Drachten al met de auto naar Heerenveen voor vertrek. Groningen maakt voor ons niet zoveel uit. We hadden nooit gedacht dan we de terugreis naar Heerenveen niet meer zouden kunnen maken. De musical eindigt erg laat.

Mvg Peter.

Bedankt voor je antwoord. Jammer dat dit niet mogelijk is.
Je betaald nu dus extra terwijl de NS minder laat zijn treinen laat rijden naar Leeuwarden dan naar Groningen.
Klantonvriendelijk dat je dit niet kan wijzigen als de kaarten al persoonsgebonden moeten zijn. Voorstel: maak de opstapplaats en uitstapplaats vrij waardoor je nooit een probleem kan krijgen.
Overigens kan ik ook een extra kaart kopen van Meppel naar Groningen of opstappen in Meppel en uitstappen in Meppel.
Dat is nog het handigst en goedkoopst. Of de conducteur vriendelijk vragen dat je stiekem naar Groningen mag.
Zo aan de woorden "opstapplaats wijzigen" te lezen is TS van plan de auto in Groningen (of station op die route) te parkeren. Vanuit Drachten is dat snel te bereiken. Maar om alle gedoe met NS te voorkomen, zou ik met de auto naar een station zuidelijker rijden, bijv. Meppel. Daar stopt de trein van 23.18 resp 23.48 uit Utrecht om 00.31 resp. 01.05 uur. Netto een half uur eerder thuis. Uw e-ticket is daar geldig. En parkeren nabij station is daar gratis.

Dank je precies mijn idee!

Mvg Peter.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet of u vaker om deze tijd nog met de trein naar huis wilt en tegen dit aanloopt, misschien voor een volgende keer handig om als beginstation Buitenpost te kiezen. Aangezien dit halverwege Leeuwarden en Groningen ligt kunt u dan van beide routes gebruik maken.
Ik weet niet of u vaker om deze tijd nog met de trein naar huis wilt en tegen dit aanloopt, misschien voor een volgende keer handig om als beginstation Buitenpost te kiezen. Aangezien dit halverwege Leeuwarden en Groningen ligt kunt u dan van beide routes gebruik maken.

Subliem!

Mvg Peter.

Reageer