beantwoord

E-tickets niet beschikbaar

• 30 mei 2021
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

Ik reis regelmatig met de jongeren dagkaart via NS en zo ben ik deze vrijdag nog naar Rotterdam gegaan voor een weekend, maar omdat de E-tickets vandaag niet beschikbaar waren, moest ik een kaartje van €28,51 halen om weer naar huis te kunnen. Is er een mogelijkheid om een deel van dit bedrag terug te kunnen krijgen, waardoor ik toch €7,50 betaal?

icon

Beste antwoord door Thom 30 mei 2021, 15:38

Neem even contact op met Klantenservice. Ze zouden normaal beschikbaar moeten zijn, al is er wel melding van een storing. In dat geval is het kansrijk, maar niet verplicht voor NS. Hoe komt u aan die € 28,51? Zat er een toeslag bij? Een kaartje kost maximaal € 27,40. 

Wie weet lukt het, bent u kind van het geluk, en doet u de betekenis van uw naam eer aan.:innocent:

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neem even contact op met Klantenservice. Ze zouden normaal beschikbaar moeten zijn, al is er wel melding van een storing. In dat geval is het kansrijk, maar niet verplicht voor NS. Hoe komt u aan die € 28,51? Zat er een toeslag bij? Een kaartje kost maximaal € 27,40. 

Wie weet lukt het, bent u kind van het geluk, en doet u de betekenis van uw naam eer aan.:innocent:

Ze zouden normaal beschikbaar moeten zijn, al is er wel melding van een storing

In Amersfoort wist het personeel een uur geleden te melden dat ze de hele dag al overladen worden met klachten over e-tickets, dus een melding van een storing is nogal een understatement. Het werkt vandaag helaas voor geen meter.

Het zou leuk en netjes zijn als hierover een melding in de app en/of op de website geplaatst kon worden en te laten weten wanneer het opgelost is. Zodat klanten weten waar ze aan toe zijn zonder een hoop tijd en moeite te verspillen aan iets wat blijkbaar, al dan niet tijdelijk, (grotendeels) plat ligt. 

Reputatie 7
Badge +4

De afgelopen tijd zijn er regelmatig meldingen van storingen. Ze worden inderdaad lang niet altijd weergegeven. Dat zou wel moeten en niet pas als het langdurig is. Doorgaans is het hier snel bekend, er zijn altijd wel mensen die er vragen over stellen. Een site is echter ook bedoeld en geschikt voor het snel weergeven van de actualiteit. Dat is ook beter dan een oordeel op basis van individuele waarnemingen.

Helaas is het de laatste tijd nogal frequent met alle overlast van dien. Reizigers met e-tickets zijn ook vaak geen regelmatige reizigers, dat maakt het extra vervelend voor hen.

Badge +3

Blijkbaar vindt men het belangrijker om https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/vannacht-herstelwerkzaamheden-businzet-naar-en-vanaf-schiphol-airport.html op de homepage te tonen dan de grote e-tickets storing?

Reputatie 7
Badge +4

NS laat zich mogelijk wat teveel leiden door de afdeling Communicatie, waar men kennelijk vooral vindt dat negatieve reacties moeten worden voorkomen. Zelf vind ik dat de juiste informatie zo snel mogelijk moet worden gegeven. 

Badge +3

Kers op de appelmoes… iemand die een Jongeren Dagkaart wilde kopen en nu gedwongen is een kaartje uit de automaat te kopen.

Helaas kunnen geen rechten ontleend worden aan een ticket dat je wilde kopen. Ik ben bang dat ik geen oplossing voor je heb. ^RW

Natuurlijk wel, beste klantenservice! Op welke plaats stond de (zelfredzame) beste reiziger ook weer? :rolling_eyes:

^RW

Natuurlijk wel, beste klantenservice! Op welke plaats stond de (zelfredzame) beste reiziger ook weer? :rolling_eyes:

De NS-app heeft bij mij meer dan een maand amper gewerkt en nu het "weer werkt" kan ik geen tickets meer kopen. 

RW had zijn of haar collega's aan kunnen sporen om de continu terugkerende storingen te verhelpen, zodat de website, Mijn NS en/of de app van NS net zo goed zouden werken als de apps van Flixbus, Deutsche Bahn, NMBS of SBB (om maar even een paar voorbeelden te geven). Helaas is dit voor hem of haar geen optie gebleken en was de keus om het antwoord te geven 'bang dat ik ook geen oplossing voor je heb', de schade volledig bij de klant te leggen en het maximale tarief te berekenen. Helaas het nieuwe normaal voor NS in 2021.

Ik heb net een bericht naar de klantenservice verstuurd en hoop dat ze niet al te moeilijk doen aangezien het bedrag bijna is verviervoudigd doordat zij een storing hebben. Sowieso ook een beetje raar dat de storing niet op de website stond aangekondigd aangezien er zoveel mensen last van hadden. Bedankt voor jullie reacties!

Neem even contact op met Klantenservice. Ze zouden normaal beschikbaar moeten zijn, al is er wel melding van een storing. In dat geval is het kansrijk. Hoe komt u aan die € 28,51? Zat er een toeslag bij? Een kaartje kost maximaal € 27,40. 

hoop dat ze niet al te moeilijk doen aangezien het bedrag bijna is verviervoudigd doordat zij een storing hebben. Sowieso ook een beetje raar dat de storing niet op de website stond aangekondigd aangezien er zoveel mensen last van hadden. Bedankt voor jullie reacties!

Reageer