beantwoord

E tickets niet gebruikt

• 26 juni 2019
  • 7 reacties
  • 416 Bekeken

Via de Kruidvat actie 2 codes aangevraagd om een dagkaart te kopen bij NS. Tot gisteren gewacht om deze te activeren en het plan opgevat om de volgende dag, vandaag dus, samen met mijn dochter lekker een dag naar Amsterdam te gaan.
Maar....helaas ben ik afgelopen nacht ziek geworden en niet in staat geweest om de tickets te gebruiken....🙁
Ik begrijp dat er geen restitutie in geldelijke vorm mogelijk is, wat ik uiteraard begrijp, maar misschien is het mogelijk om voor de 2 ongebruikte tickets een vervangende code te krijgen zodat we ze binnenkort kunnen gebruiken als we een nieuwe poging doen om een dag Amsterdam te plannen
icon

Beste antwoord door Denice NS 26 juni 2019, 18:33

Welkom bij de Community, Ingrid1970.

Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt. Als de codes zijn verzilverd en de tickets reeds zijn geopend is restitutie of een vervangend vervoerbewijs niet meer mogelijk. Er is namelijk geen controle mogelijk of de tickets wel/niet zijn gebruikt. Alleen als de tickets niet zijn geopend (gedownload) kunnen deze ongeldig worden gemaakt door onze Klantenservice en kan een vervangende code worden uitgegeven.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Als verzilverd is dan helaas pech hebben.
Want dan moet gewoon nieuwe kopen.
Je gaat daar mee akkoord als kaartjes verzilverd.
Helaas ook omwisselen gaat niet.

zie dit recente antwoord van Tridek

Het is wel aan te raden de tickets pas zo laat mogelijk te activeren, zodra ze geactiveerd zijn kun je geen wijzigingen meer aanbrengen, dus mocht je toch besluiten een dag later te willen reizen is dat jammer maar helaas. Ik activeer dit soort tickets pas vlak voordat ik op pad ga, soms zelfs pas als ik al op het station ben.
Reputatie 7
Badge +3
't Probleem is dat NS u op uw blauwe ogen moet geloven dat er niet mee gereisd is. Dat valt namelijk niet te controleren. Daarom zijn die voorwaarden ook zo streng.
Welkom bij de Community, Ingrid1970.

Hopelijk ben je inmiddels wat opgeknapt. Als de codes zijn verzilverd en de tickets reeds zijn geopend is restitutie of een vervangend vervoerbewijs niet meer mogelijk. Er is namelijk geen controle mogelijk of de tickets wel/niet zijn gebruikt. Alleen als de tickets niet zijn geopend (gedownload) kunnen deze ongeldig worden gemaakt door onze Klantenservice en kan een vervangende code worden uitgegeven.
Dezelfde Denice NS als hierboven wist 5 maanden geleden nog vol trots te roepen.

Nog even terugkomend op de suggestie van het vermelden van de reisdag + reisdatum tijdens het bestelproces heb ik vernomen dat ze dit niet gaan opnemen. De reden is dat ze momenteel mikken op een betere optie waar ik jammer genoeg nog niks over kan vertellen. We houden het dus nog even spannend maar er zit een goede verbetering aan te komen zover ik heb begrepen! ;)

Dat even spannend is dus inmiddels al 5 maanden en echt NS gaat hier de komende maand niets aan doen.

Reizigers op 1001, 1002 en 1003 is een betere omschrijving. Zie ook topics als de staking op 28 mei 2019.

Ik weet de laatste tijd echt niet waar dit bedrijf mee bezig is.
Reputatie 5
Tja, ik ben benieuwd wat die optie is. Maar vooral of er echt plannen waren voor die optie.
@Vareo Ik heb begin dit jaar onderstaand topic gestart. In 1e insatntie werd door NS redlijk positief gereageerd. Zie ook bovenstaande reactie. Later is dit weer in de ijskast gezet door NS (volgens mij heeft het project inmiddels een temepratuur van 1 graad kelvin).

https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787

Reageer