beantwoord

Eenmalig van 2e klas naar 1e klas

• 8 March 2019
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Ik heb een 2e klas abonnement, vast-traject. Ik wil net voor alleen vandaag naar 1e klas wijzigen, was zo ver ik weet altijd supersimpel, krijg ik ineens een aantal voor mij volledig onbegrijpbare keuzes, heb de 25 euro keuze gemaakt en 25 euro betaald die wel van mijn rekening is en ik nergens bij mijn NS transacties kan terugvinden EN het is me niet gelukt naar 1e klas te wijzigen. Ik ben even lost....
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 March 2019, 09:53

Als u bij de kaartautomaat 25 euro betaald hebt, dan hebt u een Toeslag 2-1 Dag gekocht. Daarmee mag u de hele dag 1e klas reizen. Bij het inchecken verschijnt vervolgens nog "2e klas" op het scherm, maar de conducteur kan zien dat u zo'n Toeslag 2-1 gekocht hebt en u mag dan gewoon in de 1e klas plaatsnemen.

Overigens werkt het al vijf jaar zo voor abonnementen met een afgekocht reisrecht, zoals dat heet, waarbij de reis in de 2e klas al betaald is. Op www.ns.nl/klassewissel vindt u hier meer informatie over.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Als u bij de kaartautomaat 25 euro betaald hebt, dan hebt u een Toeslag 2-1 Dag gekocht. Daarmee mag u de hele dag 1e klas reizen. Bij het inchecken verschijnt vervolgens nog "2e klas" op het scherm, maar de conducteur kan zien dat u zo'n Toeslag 2-1 gekocht hebt en u mag dan gewoon in de 1e klas plaatsnemen.

Overigens werkt het al vijf jaar zo voor abonnementen met een afgekocht reisrecht, zoals dat heet, waarbij de reis in de 2e klas al betaald is. Op www.ns.nl/klassewissel vindt u hier meer informatie over.

Reageer