beantwoord

Eenmalige chipkaart voor 9 euro, 20 euro afgeschreven?

• 8 september 2014
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Ik reisde afgelopen maand voor het eerst sinds een tijdje weer eens met de trein, veel haast dus maar ouderwets een kaartje uit de automaat gehaald (ipv een chipkaart-oplaad-punt te zoeken). Het kaartje kostte 9 euro, 1 euro toeslag (wegens het kopen van een los kaartje neem ik aan). Vervolgens geeft het pin-apparaat aan dat ik 20 euro moet betalen (??), nog steeds haast, dus maar gedaan. Ik heb net even proberen uit te zoeken hoe dit zit, maar kom ik niet uit.

Op een gewone chipkaart schijnt minimaal 20 euro te moeten staan, misschien heeft dat er iets mee te maken? of heb ik iets fout gedaan? Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Dank.
icon

Beste antwoord door Dennis 8 september 2014, 15:47

Misschien twee gekocht?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Misschien twee gekocht?
Ah wauw, dat klinkt inderdaad een als een waarschijnlijkere verklaring dat wat ik zelf kon bedenken. Helemaal niet gerealiseerd dat (9+1)*2=20.

Om te dubbelchecken, het is dus niet zo dat op een eenmalige chipkaart ook sowieso 20e moet staan of iets dergelijks? (dat was namelijk de beste verklaring die ik zelf kon bedenken)
Reputatie 4
Badge
Op een eenmalige chipkaart staat geen saldo zoals op een OV-chipkaart maar 1 reisproduct, (e.g. enkeltje, retour, fiets, hond, railrunner) dus kan er geen sprake zijn van een minimum benodigd saldo.
dank
Welkom op het forum Jochem!

Dennis en Gert-Jan G hebben al meer duidelijkheid verschaft, waarvoor dank. Je hebt inderdaad waarschijnlijk 2 eenmalige chipkaarten gekocht i.p.v. 1.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.

Reageer