beantwoord

Eindhoven airport

• 7 augustus 2017
  • 29 reacties
  • 1335 Bekeken

Als ik Eindhoven airport ingeef in de reisplanner, moet ik vanaf Best een bus nemen. Geldt mijn speciale treinticket voor Eindhoven airport ook vanaf Best?
icon

Beste antwoord door iMark 8 augustus 2017, 23:53

Nee, je moet bij NS zijn.

Tamzin heeft terecht opgemerkt dat dit door NS geregeld had moeten worden voor de duur van de werkzaamheden. Maar NS komt niet af met informatie en verkoopt tickets via de Spoordeelwinkel naar Eindhoven Airport waarmee je enorm tijdsverlies hebt wanneer je vanuit de richting Boxtel eerst naar Eindhoven moet reizen om dan met bus 400 of 401 naar de luchthaven te reizen.

Overigens lijkt het me al een enorme verbetering wanneer in de Spoordeelwinkel duidelijk zou worden gemaakt dat er werkzaamheden aan het spoor zijn. En wat de alternatieven zijn.
Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 3
Wat voor speciaal treinticket heb je precies?
Reputatie 7
Een treinticket is ook altijd geldig in een vervangende NS bus
Ik weet niet waar u vandaan vertrekt, maar zowel als Slidestops aangeeft, is het ticket geldig in de NS bus en in Eindhoven in de Hermes bus lijn 400 of 401 (mits uw ticket naar Eindhoven Airport gaat). Maw heeft u tijdens uw reis te maken met werkzaamheden, is het ticket gewoon geldig zoals de reisplanner het aangeeft.
Reputatie 7
Badge +3
Dan voorzie ik toch wat problemen met de geldigheid van bijvoorbeeld het ticket dat gekocht kan worden in de Spoordeelwinkel.
https://www.spoordeelwinkel.nl/product/eindhoven-airport

Wanneer ik een reis plan vanaf bijvoorbeeld 's-Hertogenbosch naar Eindhoven Airport dan krijg ik de suggestie om vanaf Best met lijn 20 van Hermes naar Eindhoven Airport te reizen. Onduidelijk is in hoeverre tickets van NS geldig zijn op lijn 20.

Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet waar u vandaan vertrekt, maar zowel als Slidestops aangeeft, is het ticket geldig in de NS bus en in Eindhoven in de Hermes bus lijn 400 of 401 (mits uw ticket naar Eindhoven Airport gaat).
Ja, maar vanuit Best ga je met lijn 20 van Hermes rechtstreeks naar de Airport en dus niet met de NS-bus en ook niet met lijn 400/401.

Het lijkt op een van de vele dingen die bij de planning van deze werkzaamheden over het hoofd zijn gezien. Want als je eerst met de NS-bus naar Eindhoven Station moet en daar dan lijn 400/401 moet nemen is je vliegtuig inmiddels al lang vertrokken.

De reisplanner gaat over de beste verbinding, niet over de geldigheid van het ticket.
Reputatie 4
Misschien lichtelijk off topic, maar kan er in de Reisplanner bij Toon Route ook even gekeken worden naar de looproute van Station Best naar Bushalte Best die een nogal omslachtige looproute van 3 minuten aangeeft en 180 meter lang is, terwijl als je uit het station komt letterlijk binnen 1 minuut bij de bushalte kan zijn, zie ook onderstaand linkje.

Klikkerdeklik
Dus maw ik zal wel extra moeten betalen voor lijn 20 vanuit Best. Maar het scheelt wel veel tijd. Heeft iemand enig idee wat de bus kost van Best naar eindhoven airport? Ps. Ik heb geen ov chipkaart.
Hallo Dianamgr, welkom op ons Serviceforum. Tamzin attendeerde me op dit topic en ik heb deze vraag even uitgezet bij onze afdeling reisinformatie. Wanneer wil je gebruik maken van dit ticket?

Dit heb ik aangegeven in het ander topics wat je hebt geplaatst. Ik zal verdere communicatie in dit topic doen en het andere sluit ik.
Aanstaande woensdag 9 augustus
Oke, zodra ik meer weet kom ik er even op terug.
Reputatie 7
Badge +3
@Dianamgr
Een los kaartje kost altijd €3.75 (eenheidstarief).
Dank je Tamzin. Ben benieuwd naar de reactie van Miriam NS
Reputatie 7
Badge +3
Kortom, er is nog geen duidelijkheid maar er is wel al een markering dat de vraag beantwoord is. Dat lijkt met niet correct.
Goed dat je het aangeeft iMark, ik heb het aangepast.
Badge +3
Volgens mij reizen mensen die vanuit Utrecht naar Schiphol of Eindhoven Airport moeten gratis (met een speciaal ticket?). Of ze dat bij Bravo (Hermes/Arriva) accepteren voor lijn 20 vanuit Best is een goede vraag.

Lijkt me geen probleem met de werkzaamheden de komende week, want lijn 400 en 401 vanuit Eindhoven zijn immers ook gewoon van Bravo, dus hen kost het verder niets (minder zelfs want vanaf Best is het maar 18 minuten, lijn 400 19 minuten en lijn 401 22 minuten). Wellicht even contact opnemen via www.bravo.info ?

Let overigens op, lijn 20 rijdt alleen overdag en de halte op Eindhoven Airport is een stukje verplaatst, maar dat geldt voor alle lijnen.
Reputatie 3
Het airportticket is geldig op lijn 400, 401 en 20.

Lijn 20 rijdt via Best naar ASML en de High Tech Campus via ASML.

https://www.hermes.nl/reizen/1190/eindhoven-airport-e-ticket/4654
Reputatie 3
Overigens lost een los ticket, dat je overigens ook bij de chaffeur kunt kopen altijd 3.50.

Dat is de prijs van een Ritkaartje in Brabant. Ongeacht de afstand waarbij je niet mag overstappen.
Reputatie 3
Sorry... 3.75 is de prijs.
Reputatie 7
Badge +3
@huibf
Het gaat hier niet om het 'speciale' kaartje van Hermes. (Overigens een onzinnig idee. Een e-ticket verkopen dat dezelfde prijs heeft als het kaartje op de bus zelf.)
Dianamgr heeft het in het eerste bericht over een speciaal treinticket. Volgens mij is dat het kaartje uit de Spoordeelwinkel en daar wordt expliciet vermeld dat het alleen geldig is op lijn 400 en 401.

Wel vervelend dat NS nog geen bevestiging heeft gegeven over de geldigheid van het ticket. Dianamgr gaat morgen op reis.
Badge +3
Vanaf Utrecht (of waar dan ook volgens mij) mag je met een airport-ticket ook naar Schiphol en Welschap (Eindhoven Airport).

Goed om te lezen dat lijn 20 ook mag vanaf station Best (niet meer dan logisch, vooral wegens de werkzaamheden ten westen van Eindhoven nu, dus 400 en 401 niet echt een optie, want dan ben je een uur langer onderweg met bussen en lijn 20 is het kortst).

Je moet echt bij www.bravo.info zijn want die buslijnen zijn niet van NS maar reguliere stad/streekbussen. Je ticket is geldig als dat er op staat huibf maar nogmaals, lijn 20 rijdt alleen overdag dus check www.9292.nl of zo voor de tijden.
Reputatie 7
Badge +3
Nee, je moet bij NS zijn.

Tamzin heeft terecht opgemerkt dat dit door NS geregeld had moeten worden voor de duur van de werkzaamheden. Maar NS komt niet af met informatie en verkoopt tickets via de Spoordeelwinkel naar Eindhoven Airport waarmee je enorm tijdsverlies hebt wanneer je vanuit de richting Boxtel eerst naar Eindhoven moet reizen om dan met bus 400 of 401 naar de luchthaven te reizen.

Overigens lijkt het me al een enorme verbetering wanneer in de Spoordeelwinkel duidelijk zou worden gemaakt dat er werkzaamheden aan het spoor zijn. En wat de alternatieven zijn.
Reputatie 3
De NS voorwaarden zijn fout en niet aangepast nav de wijzigingen van vorig jaar.
Overigens moet NS de info verstrekken. Zij zijn de leverancier.
UPDATE: Ontzettend vervelend, maar ik nog geen terugkoppeling ontvangen. Vandaag nogmaals een reminder verzonden en ik hoop dat ik hierin toch nog wat duidelijkheid kan scheppen. Ondanks dat het voor Dianamgr waarschijnlijk te laat is. Wil je laten weten hoe je reis is verlopen? Mochten er extra kosten zijn gemaakt dan hoor ik het graag.
We zijn via Eindhoven gereisd omdat de trein naar Best net wegreed. Onze trein had vertraging....bus naar Ei dhovem ging prima!
Fijn dat je reis goed is verlopen. Ik ben nog in afwachting van een reactie van de betreffende afdeling.

Reageer