beantwoord

Eticket

• 3 juli 2015
  • 4 reacties
  • 218 Bekeken

Ik heb net een eticket aangeschaft voor de reis van Arnhem naar Kropswolde. Nu heb ik deze reis al vaker gemaakt en reis je via Zwolle. Dat stond ook altijd op het e ticket. Maar nu ik deze uitgeprint heb staat er op Arnhem - Europapark - Kropswolde. En je kan alleen reizen met d aangegeven vervoerders. Kan ik nu wel met dit e ticket via Zwolle reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 3 juli 2015, 09:02

Jazeker wel, u kunt immers alleen maar via Zwolle deze reis maken. Het is de normale reisweg, er is geen andere mogelijkheid en de reisplanner geeft het ook aan. Dat maakt het ook zeker. Bedenk dat treinverkeer van en naar het Noorden via Zwolle gaat. (Los van het lijntje Almelo- Marienberg in theorie). U reist met NS naar Europapark en dan met Arriva naar Kropswolde.

In Groningen overstappen is ook toegestaan, dan kunt u met de sneltrein naar Groningen. De trein die ondermeer naar Kropswolde gaat, staat aan de overzijde van het perron. Persoonlijk zou ik dat doen, sneller en aangenamer.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Jazeker wel, u kunt immers alleen maar via Zwolle deze reis maken. Het is de normale reisweg, er is geen andere mogelijkheid en de reisplanner geeft het ook aan. Dat maakt het ook zeker. Bedenk dat treinverkeer van en naar het Noorden via Zwolle gaat. (Los van het lijntje Almelo- Marienberg in theorie). U reist met NS naar Europapark en dan met Arriva naar Kropswolde.
In Groningen overstappen is ook toegestaan, dan kunt u met de sneltrein naar Groningen. De trein die ondermeer naar Kropswolde gaat, staat aan de overzijde van het perron. Persoonlijk zou ik dat doen, sneller en aangenamer.

hallo NS, zoals ik het nu begrijp is het nu niet mogelijk om de standaard foto op een e-ticket te wijzigen, klopt dat? Ik kan me voorstellen dat mensen met andere huidskleur of uiterlijke kenmerken zich niet zo goed kunnen identificeren met die foto, en daarmee ook minder met dit openbaar vervoer (elke keer als je dan zo'n kaartje koopt is dat eigenlijk heel raar). Zou het mogelijk gemaakt kunnen worden voor mensen om hun eigen foto te uploaden? 

Hoi Saco1. Welkom bij de Community.

De afbeelding op een e-ticket kan inderdaad niet gewijzigd worden. Er zijn voldoende andere alternatieven qua vervoerbewijzen om te reizen. Zo kan je gebruikmaken van een OV-chipkaart of een kaartje kopen bij de automaat.

Badge +3

In die foto op een e-ticket zitten een boel echtheidskenmerken verwerkt, die je als ‘watermerk’ over de foto terug ziet als je goed kijkt (naam, geboortedatum, reisdatum, traject…)

Dat stamt nog uit de tijd dat je het verplicht moest uitprinten op A4 formaat, en de blokjescode (waar die info natuurlijk ook in staat) soms niet goed afgedrukt werd of om een andere reden niet goed scanbaar was.

Bij laden in de NS app en dan bij de blokjescode tikken op ‘omdraaien' krijg je die foto ook te zien.

Ben wel eens een lollige conducteur tegengekomen die ‘moeilijk ging doen’ omdat ik niet op de foto leek, er stond een jongedame afgebeeld… 

Reageer