beantwoord

eticket

• 13 februari 2016
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

Ik wilde online een e-ticket met 40 % korting in combinatie met mijn Ov-jaarkaart bestellen, maar ik kon dat alleen doen voor het volle bedrag.
Jammer, want met een e-ticket scheelt het met dat in- en uitchecken als je onderweg gebruik moet maken van andere spoorwegmaatschappijen zoals Syntus of Arriva.
Vroeger kon het toch wel?
Waarom nu niet meer?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 13 februari 2016, 12:27

Vroeger kon het inderdaad, nu kan het niet meer, omdat NS zoveel mogelijk mensen wil dwingen om de OV-chipkaart te gebruiken. E-tickets met korting zijn trouwens nog wel te koop maar mogen alleen gebruikt worden in combinatie met een grensabonnement of OV-begeleiderskaart. Ook internationale vervoerbewijzen zijn nog als e-ticket verkrijgbaar met korting in Nederland voor diverse NS-abonnementen.
Bekijk origineel

2 reacties

Vroeger kon het inderdaad, nu kan het niet meer, omdat NS zoveel mogelijk mensen wil dwingen om de OV-chipkaart te gebruiken. E-tickets met korting zijn trouwens nog wel te koop maar mogen alleen gebruikt worden in combinatie met een grensabonnement of OV-begeleiderskaart. Ook internationale vervoerbewijzen zijn nog als e-ticket verkrijgbaar met korting in Nederland voor diverse NS-abonnementen.
Bedankt voor deze informatie.
Dat dwingen zit me wel dwars, ook al omdat e-tickets (met korting) toch voor de NS geen enkel nadeel opleveren, je moet net zo goed inchecken en het controleren gaat net zo snel (en je blijft je OV-chipkaart op een bepaalde manier gebruiken...)
Ik vind het geen goede service en klantonvriendelijk.

Reageer