beantwoord

etikets - meerdere tickets tegelijkertijd in de NS app

• 25 juni 2019
  • 14 reacties
  • 398 Bekeken

kan ik meerdere etikets op mij ns-app zetten?
want mijn reismaatje heeft niet de app op haar telefoon
icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 juni 2019, 13:59

Goedemiddag Hdiepeveen1988 en welkom bij de NS Community!

Dit kan! Je kunt meerdere tickets laden in jouw NS App. Bij controle kun je dan aangeven dat jij beide tickets hebt en beide tickets laten zien.

Overigens kun je e-tickets tegenwoordig ook als PDF downloaden op een telefoon en op die manier tonen. Je reismaatje heeft dus niet per se de NS App nodig! 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Laatst heb ik weer het NK poortjesspringen mogen aanschouwen. De echte kwaadwillenden houd je toch wel, maar als men de poortjes op de juiste manier gebruikt, merk je die kwaadwillenden sneller op.
Ik maak wel een aantekening dat ik het gek vind dat dat alarm ook al afgaat bij fietsen, kinderwagens en grote koffers.

Maar goed, dan doen ze het bij de volgende... Poortjes hebben kwaadwillenden toch echt wel maling aan meestal, helaas!

Joah, maar ik zal er zeker niet (bewust) aan meehelpen
Badge +3
Ik had een tijdje geleden iemand die vlak achter mij aanliep door de poortjes en inderdaad een luid gepiep. De opmerking was "Dat komt niet door mij hoor" 😆. Als het enigszins kan (lees; niemand wordt opgehouden) stop ik even als ik door de poortjes ben om mijn kaart weer op te ruimen.
Mijn idee, ik maak dan ook meteen pas op de plaats en hoop dan stiekem dat het poortje dicht slaat in het gezicht van 'die persoon' (meestal kan je wel inschatten of die bewust achter je aan wilde), met een scheldkannonade als gevolg soms.

Maar goed, dan doen ze het bij de volgende... Poortjes hebben kwaadwillenden toch echt wel maling aan meestal, helaas!
Maar gezien het gehalte tailgaters (samen erdoor) met als gevolg luid piepende poortjes waar ik nog nooit iemand op heb zien acteren is de kans erg klein dat je vragen krijgt.

Ik had een tijdje geleden iemand die vlak achter mij aanliep door de poortjes en inderdaad een luid gepiep. De opmerking was "Dat komt niet door mij hoor" 😆. Als het enigszins kan (lees; niemand wordt opgehouden) stop ik even als ik door de poortjes ben om mijn kaart weer op te ruimen.
Badge +3
We zijn het eens hoor Loes!

Vertikken om er één voor één door te gaan moet je dus vooral niet doen, want dan heb je inderdaad dus een (kleine) kans om een Loes -of minder vriendelijke BOA- tegen te komen die vragen gaat stellen, of gewoon simpelweg iets gezien heeft wat niet mag!

In dit geval gaat het zo te lezen om slechts twee personen, waarvan er eentje alle tickets heeft.

In een ander topic ging het om een Groepsticket van veel meer mensen, en heb ik precies hetzelfde gezegd (want die persoon vond het zo onhandig om bij de poortjes met alle individuele e-tickets op zijn telefoon 'in te moeten checken', want dat zou vertragend werken?).

Dat probleem is er dus helemaal niet inderdaad, kan veel sneller en op een nette manier (die er wellicht voor anderen ietwat vreemd uit ziet).

Laatst nog een paar 'Oma Duck' kleuterjuffen die de nodige Railrunners in bezit hadden, en na eerst Juf 1 dus Kwik, Kwek Kwak en kleine Donaldjes en Dagoberts en zo door de poortjes hielpen en daarna Juf 2 zichzelf. Prima, team work!
Dit is eigenlijk een verkeerde invulling voor een probleem dat er niet is. Ik spreek geregeld reizigers aan die vertikken om een voor een erdoor te gaan. Dit vind ik persoonlijk weer typisch Nederlands gedrag. Waarvoor hebben we dan poortjes? Ach, wij mogen er wel met meerderen doorheen en anderen niet. Net als dat gedoe van, het is druk, dan mag ik dus met een 2e klas vervoersbewijs 1e klas zitten.
Badge +3
Ja, het staat natuurlijk 'verdacht' als iemand met een e-ticket een heel gezelschap door de poortjes staat te helpen.

Maar gezien het gehalte tailgaters (samen erdoor) met als gevolg luid piepende poortjes waar ik nog nooit iemand op heb zien acteren is de kans erg klein dat je vragen krijgt.

En zo ja, dan heb je alsnog gewoon de geldige vervoerbewijzen om te tonen op jouw telefoon/apparaat.
Reputatie 7
Badge +4
Het is ook zo het hoort, maar vraag me af hoe het in de praktijk gaat. Mijn bezwaar tegen dit kaartje is dat het in de praktijk dit gedrag een beetje uit zal lokken. Er vloeit natuurlijk geen bloed uit, met meerdere mensen door het poortje gaan, komt niet goed over. Het is geen goed voorbeeld, ook al is het kaartje zelf in orde.
Ik zou niet zomaar met zijn 2-en tegelijk door een poortje gaan, want dat is niet de bedoeling. Een voor een scannen en door het poortje gaan. Doe ik ook als ik reizigers doorlaat.
Reputatie 7
Badge +4
Dat kan natuurlijk ook. 😉
Badge +3
Het is bij mijn weten geen probleem om het poortje eerst voor je medereiziger(s) te openen en daarna voor jezelf.
Reputatie 7
Badge +4
Het is wel wat gedoe bij het openen van het poortje want je moet er dan met zijn beiden door, bij een poortje met 'Scan Ticket'. In dit geval mag het, normaal niet.
Wat fijn voor de snelle reactie.
Bedankt😃
Goedemiddag Hdiepeveen1988 en welkom bij de NS Community!

Dit kan! Je kunt meerdere tickets laden in jouw NS App. Bij controle kun je dan aangeven dat jij beide tickets hebt en beide tickets laten zien.

Overigens kun je e-tickets tegenwoordig ook als PDF downloaden op een telefoon en op die manier tonen. Je reismaatje heeft dus niet per se de NS App nodig! 🙂

Reageer