beantwoord

Euregio op de OV-chipkaart is niet zo handig

• 2 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18262 reacties
Even uit de voorwaarden van NS:

Euregio-Ticket

Het Euregio-Ticket is een gemeenschappelijk ticket van Nederlandse, Belgische en Duitse vervoersondernemingen. Het is verkrijgbaar als eenmalige chipkaart zonder toeslag of te laden op de OV-chipkaart. Het is geldig en verkrijgbaar in Zuid-Limburg (alle stations vanaf Roermond en zuidelijker), Belgisch Limburg, de provincie Luik en de regio Aken. Meer informatie vindt u in de folderexterne link over het Euregioticket.

Dit is binnen Nederland natuurlijk geen bezwaar maar zowel de Belgische als de Duitse conducteurs kunnen de ov-chipkaart niet uitlezen en dat geldt ook voor de bussen. Leg een Waalse buschauffeur maar eens uit dat er een elektronische variant van de Euregioticket op staat. Deze mogelijkheid leidt toch tot een onmogelijke situatie in het buitenland?

Het lijkt me verstandiger dat de Euregioticket niet op die manier te verkrijgen is. Bovendien zullen er weer de bekende parasieten zijn die hun ov-chipkaart in het buitenland aanbieden zonder Euregioticket er op natuurlijk, want het is 'toch niet te controleren.'

Waarom is die mogelijkheid er toch? Een wegwerpovchipkaart met Azteccode lijkt me voldoende, dat kan nu ook en het kunnen laden op de ov-chipkaart voegt niks toe.
icon

Beste antwoord door Inge NS 10 oktober 2014, 16:21

Hey Thom! Je topic was helaas aan onze aandacht ontglipt, vandaar de wat late reactie. Ik heb n.a.v. je kritische noot navraag gedaan over de gebruiksmogelijkheden van het Euregio-Ticket, omdat het inderdaad nogal vreemd zou zijn om dit product ook voor de 'gewone' OV-chipkaart beschikbaar te stellen. Dit blijkt dan ook niet het geval te zijn. Het Euregio-Ticket is alleen verkrijgbaar als eenmalige chipkaart zonder toeslag. De tekst op de website is inmiddels aangepast. Fijn dat je dit bij ons onder de aandacht hebt gebracht!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Bekijk origineel

2 reacties

Hey Thom! Je topic was helaas aan onze aandacht ontglipt, vandaar de wat late reactie. Ik heb n.a.v. je kritische noot navraag gedaan over de gebruiksmogelijkheden van het Euregio-Ticket, omdat het inderdaad nogal vreemd zou zijn om dit product ook voor de 'gewone' OV-chipkaart beschikbaar te stellen. Dit blijkt dan ook niet het geval te zijn. Het Euregio-Ticket is alleen verkrijgbaar als eenmalige chipkaart zonder toeslag. De tekst op de website is inmiddels aangepast. Fijn dat je dit bij ons onder de aandacht hebt gebracht!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar komt je vraag het beste tot zijn recht.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi dat je het op deze wijze oppikt. Dan is het uit de wereld en dat lijkt me een goede zaak.

Reageer