beantwoord

extra keuzedag

  • 12 January 2017
  • 12 reacties
  • 2029 Bekeken

Toen ik gisteren mijn keuzedag ophaalde zag ik alleen de keuzedag staan die deze 2 maanden geldig is.
De extra keuzedag (die 1 jaar geldig is) heb ik nog niet gebruikt, maar ik zag hem niet in het scherm staan.
Hoe kan ik bij die extra keuzedag komen?
icon

Beste antwoord door Thom 12 January 2017, 17:19

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt dat doen via 'Ophalen bestelling'. Hij staat niet in het scherm van 'Ophalen keuzedag'.

'Ophalen Keuzedag' geeft de keuzedag die het eerst moet worden gebruikt. Het is een soort bescherming voor het geval dat mensen zich vergissen. Een grote verbetering met vroeger overigens.

U kunt op Mijn NS onder 'Mijn producten' kiezen voor 'Inzien Keuzedagen'. Dan heeft u een goed overzicht, vergelijkbaar met onderstaand.

Aha, goed om te weten en inderdaad goede verbetering.
Zou nog beter zijn als NS dit duidelijk vermeldt, ik had namelijk wel gezien in mijn overzicht dat ik die dag nog tegoed had. Maar gebruiksaanwijzing was niet duidelijk.
Je kan ook contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of deze nog gebruikt kan worden. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
De geldigheid wordt aangegeven met geldig van ... tot xxx
Betekent dat de keuzedag ook nog op xxx geldig is en moet ik dus tot lezen als tot en met?
Reputatie 7
Badge +4
U moet het lezen als: Tot en met. U krijgt voor alle dagen in het jaar een keuzedag die dan geldig kan zijn. Het staat er fout.
Ik zou willen dat het waar was dat als je de klantenservice van de NS belt je een goed antwoord krijgt.
Al meerdere keren meegemaakt dat men het daar gewoon niet weet onlangs gebeld met een vraag over inchecktijden met een dalvoordeel abonnement . 3 x opnieuw gebeld omdat het antwoord niet correct was en LET OP 3 x een ander antwoord gekregen . Ook het 3 de antwoord was onjuist . Gelukkig wist ik inmiddels zelf hoe het wel zit. Dit is mij al meerdere keren overkomen . Toch altijd weer het voordeel van de twijfel voor het klantenservice personeel maar helaas.
Zelfs de conducteur in de trein wist niet dat je Max een half uur voor aanvang van de voordeelreis in mag checken . En met vroege arrogantie (in een overvolle trein) bleef volhouden dat dit niet waar was en eigenlijk een boete wilde uitschrijven.
Gelukkig wist ik beter en na lang zoeken hij ook en droop met de staart tussen zijn benen en onder gegniffel van medepassagiers af .
misschien is het een goed idee voor de NS om een meer gedegen opleiding te geven aan hun personeel want dit is abominabel.
Reputatie 7
Badge +3
@Houseakker dit topic gaat over keuzedagen 😉
Reputatie 7
Badge +4
U mag alleen een half uur van te voren in de daluren inchecken, als u met een keuzedag wilt reizen. Als u om half negen incheckt, een half uur voor u gaat reizen, checkt u in tegen vol tarief. Wat er bedoeld wordt is, dat u binnen een half uur moet gaan reizen. De vertaling die u er aan geeft geldt dus niet als u nog in de spits incheckt. Dat inchecken mag wel, maar dan reist u niet met korting.

Gelukkig wist ik beter en na lang zoeken hij ook en droop met de staart tussen zijn benen en onder gegniffel van medepassagiers af .

Het is maar hoe je dit beoordeelt.

Conducteurs maken er doorgaans - terecht - alleen een punt van als er tijdens de daluren wordt ingecheckt en men na meer dan een half uur gaat reizen in de spits



Zie verder de opmerking van @MoDe .
Ja natuurlijk heb ik het over de daluren daar schrijf ik toch over
Reputatie 7
Badge +3
Ja natuurlijk heb ik het over de daluren daar schrijf ik toch over
Wanneer u binnen de daluren incheckt met uw Dalurenabonnement mag u in de spits reizen, als u binnen een half uur na inchecken instapt. Als u in de spits incheckt geldt spitstarief, ook als u binnen half uur in de daluren gaat reizen.
Dat zei ik al moeilijk hè
Ik merk behoorlijk wat frustratie in je reacties in dit topic, Houseakker. Dit is voornamelijk een reiziger helpt reiziger platform, klachten over NS collega's kun je ook doorgeven aan onze Klantenservice. Zeker wanneer een collega je onterecht heeft benaderd als zwartrijder is het goed om dit te melden bij een collega van de Klantenservice. Bij voorkeur doe je dit via Sociale Media of Live Chat en geef je zowel je traject, je vertrektijd als een omschrijving van de collega door. We gaan dit dan intern oppakken.

Voor wat betreft je opmerkingen over Keuzedagen ben ik een beetje zoekende wat nu precies je probleem is. Omdat dit een verouderd topic is wil ik je adviseren om hier een nieuw topic over te beginnen. Dan valt het ook voor andere gebruikers op en krijg je meer reactie.

Reageer