beantwoord

extra ticket voor verbinding maastricht-noord naar maastricht?

• 7 januari 2020
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Ik kocht een retoour ticket maastricht - Amsterdam. Blijkbaar is het makkelijker parkeren aan Maastricht Noord. Heb ik een extra ticket nodig tussen maastricht en maastricht-noord? Of kan dit met mijn ticket omdat het in zone Maastricht ligt?

icon

Beste antwoord door Tamzin 7 januari 2020, 12:00

Er bestaan geen "zones", tarieven zijn van station naar station.

Verder rijden er van Maastricht Noord uitsluitend treinen van/naar Valkenburg. Als u vanaf Maastricht Noord naar Amsterdam wil reizen zult u dus eerst met Arriva van Maastricht Noord naar Maastricht moeten reizen en daar moeten overstappen op de trein naar Amsterdam. Voor het stuk met Arriva zult u een extra kaartje moeten aanschaffen.

Wellicht is handiger om in dit geval te kijken of u bijv. in Bunde zou kunnen opstappen. Daar zijn 35 gratis parkeerplaatsen bij het station.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

U heeft een ticket van Maastricht naar Maastricht Noord nodig, omdat Maastricht Noord niet op de route van Maastricht naar Amsterdam ligt.

Er bestaat (voor de trein) niet zoiets als 'zone Maastricht'.

Reputatie 7
Badge +3

Er bestaan geen "zones", tarieven zijn van station naar station.

Verder rijden er van Maastricht Noord uitsluitend treinen van/naar Valkenburg. Als u vanaf Maastricht Noord naar Amsterdam wil reizen zult u dus eerst met Arriva van Maastricht Noord naar Maastricht moeten reizen en daar moeten overstappen op de trein naar Amsterdam. Voor het stuk met Arriva zult u een extra kaartje moeten aanschaffen.

Wellicht is handiger om in dit geval te kijken of u bijv. in Bunde zou kunnen opstappen. Daar zijn 35 gratis parkeerplaatsen bij het station.

Hallo S scholts en welkom bij de NS Community. 

Zoals masd al aangeeft kun je niet vanaf Maastricht Noord reizen met je huidige ticket. Wellicht is het advies van Tamzin het overwegen waard zodat je toch dit ticket kunt gebruiken. 

Reageer