factuur | NS Community
beantwoord

factuur

  • 13 June 2022
  • 8 reacties
  • 2431 Bekeken

Ik heb een losticket gekocht, omdat ik niet vaak reis per trein. Ik heb een factuur nodig voor declaratie.  Waar kan ik deze vinden? Ik heb online de tickets gekocht en mijn tickets staan in de app.

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 June 2022, 12:35

Bekijk origineel

8 reacties

NS heeft inderdaad geen oplossing voor mensen die op een account privé en werk reizen. Daarom gebruik ik https://apps.apple.com/nl/app/glimble-reisplanner-voor-ov/id1565154890

bij glimble kun je reizen aankopen van alle ovv maatschappijen in Nederland en je kunt zelf bepalen van welke reizen je een factuur wilt hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je eenvoudig wilt declareren dan raad ik aan om een persoonlijke OV-chipkaart te nemen en op saldo te reizen (voor het gemak in combinatie met automatisch opladen). 
Je kunt bij OV-chipkaart een account aanmaken en vervolgens je reishistorie inzien en vervolgens een overzicht aanmaken en exporteren als pdf. Dat pdf-bestand gebruik ik om mijn reiskosten te declareren bij mijn werkgever. Zo'n overzicht voldoet ook aan de eisen van de belastingdienst.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het ticket uitprinten en/of als pdf in combinatie met betaling als factuur te kunnen gebruiken om te declareren.

Reputatie 7
Badge +1

Dat is ook helemaal niet gek. Maar NS doet daar helaas niet aan.

Voor zakelijke reizigers heeft NS de Businesscard ontwikkelt. Ik neem toch echt aan dat er zeer weinig zakelijke reizigers zijn die incidenteel een keer de trein nemen. Vaak hebben bedrijven oftewel een leasewagen of ze werken met een kilometervergoeding. Probleem met de trein zal altijd het vervoer vooraf en na de treinreis blijven. Om nog even op @quinten-a terug te komen: Ik zie het belang van een dergelijk project dus niet in er liggen voor de ICT afdeling genoeg (te veel) dringendere uitdagingen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is ook helemaal niet gek. Maar NS doet daar helaas niet aan.

Vandaag heb ik een e-ticket aangeschaft. Een app moeten downloaden. Een account aangemaakt. Maar geen factuur kunnen ontvangen.

De factuur heb ik nodig voor mijn declaratie. Ik vind het helemaal niet gek om een factuur van je aankoop te verwachten.

 

mvg,

 

Onno

NS verstrekt geen facturen van e-tickets. U kunt het e-ticket zelf gebruiken voor de declaratie: dat kunt u afdrukken. Op vervoerbewijzen is het lage btw-tarief van 9 procent van toepassing.

Bent u de mail kwijt met de link naar de pdf van het ticket? Neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om het ticket opnieuw te laten versturen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Ik neem aan dat de IT afdeling van de NS maandag alles laat vallen om dit als aller eerst toe te voegen. Wordt er nou serieus verwacht dat we zelf screenshotjes maken van oude mailtjes om vervolgens door te sturen naar de baas? En dan proberen niet te vergeten er bij te vertellen dat er nog 9% btw op zit?

Lijkt me niet heel lastig om toe te voegen.

Badge +3

NS verstrekt geen facturen van e-tickets. U kunt het e-ticket zelf gebruiken voor de declaratie: dat kunt u afdrukken. Op vervoerbewijzen is het lage btw-tarief van 9 procent van toepassing.

Bent u de mail kwijt met de link naar de pdf van het ticket? Neem dan rechtstreeks contact op met de klantenservice om het ticket opnieuw te laten versturen. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar op het nummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer