beantwoord

Factuur E-Ticket

• 7 juni 2017
  • 3 reacties
  • 204 Bekeken

Ik heb afgelopen week een E-ticket besteld, maar hier zat geen factuur bij. Deze heb ik wel nodig voor mijn zakelijke administratie. Kunt u mij helpen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 7 juni 2017, 20:27

Hallo KarinavT en welkom op het NS Serviceforum.

Er bestaat geen factuur voor een E-ticket. Het enige bewijs wat jij hebt van de bestelling is het ticket zelf waar de prijs op staat aangegeven, en de afschijving van jouw bankrekening. Wellicht kan een combinatie van deze twee middelen alsnog als factuur dienen voor jouw zakelijke administratie.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hallo KarinavT en welkom op het NS Serviceforum.

Er bestaat geen factuur voor een E-ticket. Het enige bewijs wat jij hebt van de bestelling is het ticket zelf waar de prijs op staat aangegeven, en de afschijving van jouw bankrekening. Wellicht kan een combinatie van deze twee middelen alsnog als factuur dienen voor jouw zakelijke administratie.
Deze vraag staat ongeveer al 50 keer op jullie forum, misschien moeten jullie een van de volgende dingen doen.

1. Gewoon als elk ander bedrijf een factuur maken voor geleverde diensten.
  2. Vooraf melden dat de NS voor zijn online dienstverlening geen facturen aanlevert, wat heel raar zou zijn.....
Hoi stephan-nl,

Zoals mijn collega Thomas NS aangaf is het 'bonnetje' jouw E-ticket. Als je liever een BTW-specificatie wilt ontvangen kan je een ticket kopen in de automaat of een zakelijk abonnement nemen. Hierbij staat op jouw factuur ook bijvoorbeeld een bedrijfsnaam en is het toegestaan om de BTW terug te vragen bij de Belastingdienst.

Reageer