beantwoord

Factuur Traject Vrij digitaal of per post?

Reputatie 1
Ik zal voor werk een Traject Vrij maandkaart nemen voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer. Ik begrijp dat alles dat ik buiten dat traject reis apart gefactureerd zal worden. Als ik voor werk reis zal ik deze factuur dus kunnen declareren bij mijn werk. Is dit een online systeem, waarbij ik kan aanvinken wat ik privé of zakelijk heb gereisd? Ik vind het eigenlijk niet nodig dat mijn werk weet waar ik buiten werktijd allemaal heenreis, dus ik zou mijn factuur graag uitsplitsen. Bovendien wil ik mijn eigen zaken ook privé bij kunnen houden.

1) Waar kan ik vinden hoe de facturen eruit gaan zien?
2) Zullen ook de reiskosten van ander OV zoals tram en bus worden gefactureerd?

Mvg, Liz
icon

Beste antwoord door Hendrik 18 juni 2014, 09:24

Op de factuur staan alle reizen, dus zakelijk en privé door elkaar.
Je kunt er echter ook voor kiezen om een uitdraai te maken van je reishistorie in je Mijn NS-account. Daar kun je namelijk onderscheid maken tussen zakelijke en privéreizen.
Wil je ook de kosten van andere OV-modaliteiten (bus/tram/metro) zien, dan kun je het beste een account aanmaken op www.ov-chipkaart.nl. In het transactie-overzicht kun je zelf kiezen welke reizen je in een declaratie-overzicht wilt zetten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Beste Liz.

Om te antwoorden op vraag 1: Voor de reizen die je met je ov-chipkaart maakt waar traject vrij op staat geladen komen idd op een factuur te staan, ben je benieuwd hoe deze factuur eruit ziet? (http://www.ns.nl/reizigers/blind/naar-traject-vrij/naar-traject-vrij-maand.html)

om te antwoorden op vraag 2, de reizen die je maakt buiten de NS, betaal je door middel van het saldo op je ov-chipkaart, dit is geen onderdeel van het traject vrij. (voor meer info over reizen op saldo: https://www.ov-chipkaart.nl/reizen/)

Reputatie 6
Badge +2
Het is een digitale factuur.

Volgens https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/geen-melding-reishistorie-5-ct-moeten-betalen-op-factuur-2464 ziet de factuur er heel anders uit dan het voorbeeld: "een hoop check-in en check uit met constant 0,01 en 0,01-".
Badge
Op de factuur staan alle reizen, dus zakelijk en privé door elkaar.
Je kunt er echter ook voor kiezen om een uitdraai te maken van je reishistorie in je Mijn NS-account. Daar kun je namelijk onderscheid maken tussen zakelijke en privéreizen.
Wil je ook de kosten van andere OV-modaliteiten (bus/tram/metro) zien, dan kun je het beste een account aanmaken op www.ov-chipkaart.nl. In het transactie-overzicht kun je zelf kiezen welke reizen je in een declaratie-overzicht wilt zetten.
Badge
Lizbo, welkom op het forum. Dank voor je informatie Hendrik. Klopt helemaal! De factuur kun je terugvinden via je MijnNS account. In je reishistorie kun je onderscheid maken tussen privé en zakelijke reizen. Via je MijnNS account kun je alleen NS reizen terugvinden. Reizen met tram/bus/metro vind je terug op www.ovchipkaart.nl. Dus wel handig om ook een account aan te maken bij OV-chipkaart.
Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.

Reageer