beantwoord

Fiets(en) in de trein

• 4 februari 2018
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

Stel, ik koop een dagkaart voor de fiets zodat die mee kan in de trein, is het dan aleen geldig voor één fiets of kan je met één dagkaart voor de fiets ook meerdere fietsen meenemen?
icon

Beste antwoord door Thom 4 februari 2018, 17:14

U moet per fiets een dagkaart kopen. Let er op dat uw fiets zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden en u mag een reis met uw fiets niet afmaken als u voor de spits bent ingecheckt.

Een dagkaartje geeft u recht op fietsvervoer, voorzover er plaats is. De conducteur beslist daarover. Het kan dus zijn dat u wel een fietskaartje heeft, maar toch niet mee mag. Dit gezegd hebbende: Het gaat meestal probleemloos.

Neem de aanvulling van Momo hieronder mee, ze was sneller dan ik in het nagaan. 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U moet per fiets een dagkaart kopen. Let er op dat uw fiets zich tijdens de spits niet in de trein mag bevinden en u mag een reis met uw fiets niet afmaken als u voor de spits bent ingecheckt.

Een dagkaartje geeft u recht op fietsvervoer, voorzover er plaats is. De conducteur beslist daarover. Het kan dus zijn dat u wel een fietskaartje heeft, maar toch niet mee mag. Dit gezegd hebbende: Het gaat meestal probleemloos.

Neem de aanvulling van Momo hieronder mee, ze was sneller dan ik in het nagaan. 😉
Reputatie 7
Badge +3
En per reiziger mag er maximaal 1 fiets meegenomen worden, waarvoor je dus een fietsdagkaart moet hebben.
https://www.ns.nl/producten/alleen-te-koop-via-station-of-kaartautomaat/p/dagkaart-fiets
Hi Robert, wil je 2 (of meer) fietsen tegelijk meenemen? Of wil je dit in etappes doen? ( b.v een rode fiets meenemen van Amsterdam naar Utrecht, die in Utrecht achterlaten en van Utrecht naar Maasticht een blauwe fiets meenemen)

Reageer