beantwoord

Fiets in de trein

• 15 april 2016
  • 4 reacties
  • 331 Bekeken

We hebben gelezen op de ns-site dat een dagkaart fiets 6,10 euro kost. Wij vroegen ons af of wij, als wij deze kaart kopen, de hele dag onbeperkt kunnen reizen met de fiets en of er geen extra kosten aan verbonden zijn. Elders hadden wij namelijk gelezen dat een treinreis 12,20 per persoon kost (Van Leeuwarden naar Meppel). Zijn de totale kosten dus de kosten voor de dagkaart fiets of betalen we de 6,10 euro bij de prijs van 12,20 (18,30 euro in totaal)? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Thom 15 april 2016, 11:27

De fiets mag voor dat bedrag reizen, u niet, het is een dagkaart Fiets maar geldt dus ook alleen voor uw fiets. U moet echter uw eigen kaartje voor de treinreis daarnaast wel los kopen.

U betaalt dus voor uw reis met uw fiets in dit geval 18,30, gesteld dat uw reis met de trein 12,20 kost.

Zie verder de opmerking hieronder van Loes over de toegestane reistijden. Onbeperkt is alleen in het weekend.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De fiets mag voor dat bedrag reizen, u niet, het is een dagkaart Fiets maar geldt dus ook alleen voor uw fiets. U moet echter uw eigen kaartje voor de treinreis daarnaast wel los kopen.

U betaalt dus voor uw reis met uw fiets in dit geval 18,30, gesteld dat uw reis met de trein 12,20 kost.

Zie verder de opmerking hieronder van Loes over de toegestane reistijden. Onbeperkt is alleen in het weekend.
Let doordeweeks wel op de spitstijden. De fiets mag tussen 06.30-09.00 en 16.00-18.30 niet in de trein worden meegenomen, ondanks dat de reis voor de spits is aangevangen.
Verder sluit ik me aan bij Thom.
Erg bedankt voor het antwoord.
Let doordeweeks wel op de spitstijden. De fiets mag tussen 06.30-09.00 en 16.00-18.30 niet in de trein worden meegenomen, ondanks dat de reis voor de spits is aangevangen.
Dit natuurlijk ter beoordeling van de conducteur.
In sommige gevallen mocht de fiets meenemen in de spits nadat ik de conducteur om toestemming gevraagd had.

Reageer