beantwoord

Fiets in de trein

• 5 april 2018
  • 8 reacties
  • 380 Bekeken

Ik wou vandaag mijn fiets meenemen in de trein omdat ik mijn fiets op school nodig had. In moest in het spitsuur reizen. Dat mag niet, maar toen ik een fietskaar wou kopen stond nergebs een waarschuwing dat je niet tijdens spits met je fiets de trein in mag. Het lijkt me logies dat dat er wel staat als je een fietsdagkaart koopt tijdens spitsuur. Ook vind ik het raar dat het niet mag tijdens spitsuur. Oke het is misschien drukker. Maar je betaald wle flink voor een fiets dus moet dat geen probleem zijn. Want de spits begint volgens ns om 6.30 en dan rijden op sommige trajecten de treinen nog niet eens. Dus dan moet je als je voor 9 uur ergens moet zijn. Nog die dag ervoor er heen. En wie betaald de hotel kosten en de extra gemaakte kosten omdat je 2 fietsdagkaarten moet kopen. Precies de klant. Er staan genoeg treinen in het depoo laat xie dan rijden en wees niet zo lui het is al duur genoeg een beetje lixe word dan verwacht
icon

Beste antwoord door Thomas NS 5 april 2018, 10:06

Hallo Jasper en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Tamzin hier (terecht) bedoelt, is dat er geen fietsen in de spits zijn toegestaan met een reden: de drukte. NS vervoert altijd in de eerste plaats reizigers, dat is ons voornaamste doen ten alle tijden. Bagage, fietsen e.d. zijn een extra dienst in die zin die in veel gevallen ook nodig zijn. Wij faciliteren graag het vervoeren van fietsen, maar niet ten koste van een (zit)plaats voor een reiziger. Ik begrijp jouw onvrede, maar dit zijn de regels die wij hebben opgesteld voor het vervoeren van een fiets in de trein. Daarnaast is op het ticket duidelijk te zien wat de voorwaarden zijn van het vervoeren van een fiets in de trein.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarom denk je dat de regels niet voor jou zouden gelden? Het is in de spitsuren te druk om ook nog fietsen erbij te hebben en daarom mag dat dus niet.
Reputatie 7
Hallo Jasper en welkom op het NS Serviceforum.

Wat Tamzin hier (terecht) bedoelt, is dat er geen fietsen in de spits zijn toegestaan met een reden: de drukte. NS vervoert altijd in de eerste plaats reizigers, dat is ons voornaamste doen ten alle tijden. Bagage, fietsen e.d. zijn een extra dienst in die zin die in veel gevallen ook nodig zijn. Wij faciliteren graag het vervoeren van fietsen, maar niet ten koste van een (zit)plaats voor een reiziger. Ik begrijp jouw onvrede, maar dit zijn de regels die wij hebben opgesteld voor het vervoeren van een fiets in de trein. Daarnaast is op het ticket duidelijk te zien wat de voorwaarden zijn van het vervoeren van een fiets in de trein.

Reputatie 1
Ik vind dat Jasper wel dringend naar school moet als ik zijn grammatica bekijk. Het zou de NS sieren als ze voor dat grote belang een uitzondering voor hem zouden maken.
Reputatie 7
Ook al vind ik je antwoord geestig, iedereen is welkom op het forum Henk.
Reputatie 1
Heb je helemaal gelijk in Thomas. Maar het doet me wel eens pijn aan de ogen om te lezen. En dan bedoel ik niet de typefouten die waarschijnlijk komen door het gebruik van een mobieltje. Mijn vingers zijn vaak ook te groot en slaan de verkeerde letter aan, maar grammaticafouten als "je betaald". Juist bij een middelbare scholier zou je hopen dat hij de regels kent, omdat ze nog redelijk vers in zijn geheugen zouden moeten zitten. Zie het niet persoonlijk, Jasper, maar zie het meer als een aanklacht tegen het hele onderwijssysteem.
Dus laat de NS de scholier die, al dan niet met fiets, naar school wil om zijn kennis bij te spijkeren zoveel mogelijk helpen.
Reputatie 4
Daarnaast is op het ticket duidelijk te zien wat de voorwaarden zijn van het vervoeren van een fiets in de trein.
Dat zie je alleen niet als je het ticket op je eigen ov chipkaart zet. Dus dan zou een melding over de voorwaarden bij aankoop op de automaat toch echt wel zinvol zijn.
Reputatie 7
Nuttige toevoeging Ravitsec, dat ben ik vergeten. Ik maak het kenbaar bij de producteigenaars.
Fijn dat er iets mee wordt gedaan

Reageer