beantwoord

fiets in de trein

• 22 februari 2021
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Ik weet dat de fiets mee nemen in de trein in deze coronatijd niet gezien wordt als iets essentieels. Maar zou een conducteur mij kunnen weigeren hierom, ook al is het misschien wel vrij rustig in de trein in het weekend. Het is immers mogelijk een fietskaartje te kopen via de app.

icon

Beste antwoord door MoDe 22 februari 2021, 17:47

Bedankt allen. Zal het nog iets uitmaken als het een wielrenfiets is? Natuurlijk zal dit een treinreis zijn om wat te kunnen ontspannen in de tijd.

Voor de fiets maakt het niets uit, maar als de reis is om ergens anders een stukje te gaan fietsen voor ontspanning dan is het in deze tijd niet de bedoeling dat je daarvoor de trein of de auto  neemt. Er wordt nog steeds gevraagd om alleen te reizen als het noodzakelijk is.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een fiets mag gewoon mee in de trein onder dezelfde regels als altijd, dus alleen in de daluren/weekend, met fietskaartje (die dan alleen helaas niet via de automaat te koop zijn maar wel via website/app) en op de speciale fietsplekken zolang deze niet vol zijn. Verzoek is wel om de reis met fiets aan te melden.

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Aanvulling: check vooral in het weekend de reisplanner voor je een fietskaartje aanschaft. In het weekend zijn er regelmatig werkzaamheden waardoor er bussen rijden. In de treinvervangende bussen mogen in de regel geen fietsen mee.

De fiets zal niet geweigerd worden op noodzakelijke reis. Dan zou het eerder kunnen op te vol of spits, maar in het weekend is geen spits, dus met rustige treinen is het geen enkel probleem.

@Momo was me voor 🤫

Goedemiddag sander80. Welkom bij de NS Community.

Beter advies dan Momo en Loes heb ik niet voor je, gelukkig!

Bedankt allen. Zal het nog iets uitmaken als het een wielrenfiets is? Natuurlijk zal dit een treinreis zijn om wat te kunnen ontspannen in de tijd.

Nee, dat maakt niets uit. Een fiets is een fiets.

Reputatie 7
Badge +3

Voor de fiets maakt het niets uit, maar als de reis is om ergens anders een stukje te gaan fietsen voor ontspanning dan is het in deze tijd niet de bedoeling dat je daarvoor de trein of de auto  neemt. Er wordt nog steeds gevraagd om alleen te reizen als het noodzakelijk is.

Reageer