beantwoord

fiets mee in de trein

• 4 August 2021
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Goedemorgen,

Ik wil graag mijn fiets meenemen in de trein. Van station Almelo naar Den Haag centraal. Is dat ook mogelijk met

een dagretour? En zo ja, waar laat ik mijn fiets in de trein? Ik laat de fiets namelijk niet onbemand achter.

Is er ook een speciale instapplaats voor reizigers met een fiets?

Met vriendelijke groeten,

Rita.

icon

Beste antwoord door iMark 4 August 2021, 10:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou eerst de pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html lezen. Je kunt je fiets met ieder soort geldig vervoerbewijs meenemen, dus ook met een dagretour. Iedere trein heeft plaatsen waar de fiets kan worden neergezet. Je kunt die herkennen aan het fietssymbool op de deuren. 

Deze zomer moet je je reis aanmelden bij NS (die noemt dat ten onrechte reserveren). 

Tip: controleer voordat je op reis gaat of er geen werkzaamheden zijn op je traject. Een fiets mag niet mee in een treinvervangende bus.

Ik wilde vandaag met de fiets in de trein van Culemborg naar Den Bosch. Ik wist niet van te voren hoe laat ik in Culemborg zou zijn. Uiteindelijk was het om half 3. Fiets proberen te reserveren in de Sprinter van 15.00, 15.30, en 16.00. Niet mogelijk. Spits afwachten van half 3 tot half 7 is ook geen optie. De drukte in de trein gaf steeds maar 1 poppetje. Hoeveel reserveringen zouden no-show zijn? Ik boek volgende keer ook de hele middag vol reserveringen, dan weet ik zeker dat ik mee kan. Dat voelt toch niet eerlijk. Het hele stuk maar extra gefietst. NS wil vast van de fietsen in de trein af, vrees ik.

Reputatie 7
Badge +3

Ik wilde vandaag met de fiets in de trein van Culemborg naar Den Bosch. Ik wist niet van te voren hoe laat ik in Culemborg zou zijn. Uiteindelijk was het om half 3. Fiets proberen te reserveren in de Sprinter van 15.00, 15.30, en 16.00. Niet mogelijk. Spits afwachten van half 3 tot half 7 is ook geen optie. De drukte in de trein gaf steeds maar 1 poppetje. Hoeveel reserveringen zouden no-show zijn? Ik boek volgende keer ook de hele middag vol reserveringen, dan weet ik zeker dat ik mee kan. Dat voelt toch niet eerlijk. Het hele stuk maar extra gefietst. NS wil vast van de fietsen in de trein af, vrees ik.

In de spits (6.30-9 uur en 16-18.30 uur) mag een fiets niet in de trein mee.

De poppetjes staan voor mensen. Het aantal fietsplaatsen wordt met een getal aangegeven. Staat er 0 dan zijn alle fietsplaatsen bezet, of is het spits.

Ik moet van Almelo naar Utrecht. Bij Geen trein kan ik een fiets reserveren 

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is dat er rond Apeldoorn werkzaamheden zijn waardoor je een stuk met de bus moet en in de bus mag geen fiets mee.

Het handigste is om om te reizen via Deventer-Zwolle-Utrecht of via Deventer-Arnhem-Utrecht.

Reageer