beantwoord

Fiets mee met losse uitgeprinte dagkaart NS

• 25 August 2015
  • 4 reacties
  • 693 Bekeken

Ik heb een dagkaart via de site van NS gekocht en deze moet ik zelf uitprinten, maar ik vroeg mij af hoe ik hiermee een fiets kan meenemen.
Kan ik een fietsdagkaart op mijn normale OV-chipkaart opladen zonder hem daadwerkelijk in te checken om vervolgens hiermee te reizen met mijn fiets?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 25 August 2015, 18:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge
Ik denk dat je het beste een fietsdagkaart op eenmalige chipkaart kunt kopen bij de automaat. Daar betaal je geen 1 euro toeslag voor en weet je zeker dat het goed gaat.
Kost toch weer geld.
Maar waarom zou je niet gewoon die fiets op de ov-chipkaart kunnen zetten, en vervolgens gewoon NIET inchecken?
Is toch gewoon volgens de regels? En kan gewoon uitgelezen worden.
Reputatie 4
Badge
Kost toch weer geld.
Maar waarom zou je niet gewoon die fiets op de ov-chipkaart kunnen zetten, en vervolgens gewoon NIET inchecken?
Is toch gewoon volgens de regels? En kan gewoon uitgelezen worden.

Dat zou ook gewoon moeten kunnen en ik verwacht ook gewoon dat dat werkt maar als gevolg van conducteurs die hun werk niet zo serieus nemen en dus niet alles van toegestane reisproducten weten is het soms beter om een iets omslachtigere, maar niet duurdere, methode te gebruiken die zeker geen gedoe geeft en na je reis kun je wellicht nog iemand anders blij maken met de fietsdagkaart omdat hij op eenmalig chipkaart niet persoonsgebonden is.
Ok. Ik lees ook nu pas dat je daar dus GEEN toeslag voor betaal. Ik dacht even van wel.

Reageer