beantwoord

Fiets mee naar werk

• 8 oktober 2018
  • 3 reacties
  • 220 Bekeken

Goedemorgen NS,

Onlangs heb ik een nieuwe baan en wil nu ook mijn extra fiets meenemen van Zwolle naar Amersfoort om daar de loopafstand te overbruggen per fiets. Nu moet ik altijd om half negen (tijdens de spits) op werk zijn. De ns regels zijn echter zo dat er een verbod is op het meenemen van een fiets tijdens de spits.

Hoe krijg ik dan wel mijn fiets in Amersfoort? Is het mogelijk om in overleg met een conducteur een fiets dalkaart netjes te kopen en wanneer er plaats is in de trein, die wel mee te mogen nemen?

Met vriendelijke groet,
Alycia
icon

Beste antwoord door Slidestops 8 oktober 2018, 07:54

De enige manier om je fiets er te krijgen zal echt zijn in de daluren te reizen met je fiets. Je fiets mag in de spits absoluut niet in de trein aanwezig zijn
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
De enige manier om je fiets er te krijgen zal echt zijn in de daluren te reizen met je fiets. Je fiets mag in de spits absoluut niet in de trein aanwezig zijn
Reputatie 7
Badge +4
Een vouwfiets mag, mits ingeklapt, gewoon mee in de trein, ook in de spits. Maar een extra fiets in Amersfoort kan natuurlijk ook. Een fiets mag zich in de spits niet in de trein bevinden, het is geen zaak van een individuele afspraak. Het traject is sowieso veel te druk om fietsen mee te kunnen nemen, los van het feit dat het gewoon niet mag en ook niet kan.
Wie weet lukt het meenemen een keer buiten de spits.

Edit: Ik zie dat Momo dat ook deed. 😉
Reputatie 7
Badge +2
Zelf heb ik mijn fiets een keer op zaterdag overgebracht.

Reageer