beantwoord

Fiets met studenten OV

• 29 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 13754 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Morgen (30-8-16) begint mijn introductieweek, en hiervoor moet ik mijn fiets meenemen, Ik heb een studenten ov, moet ik extra betalen om mijn fiets mee te nemen?

mvg
icon

Beste antwoord door Pe_pe 29 augustus 2016, 19:25

Ja, daarvoor moet je gewoon een Dagkaart Fiets aanschaffen, zoals iedereen, tenzij het een opgevouwen vouwfiets is.
Bekijk origineel

7 reacties

Ja, daarvoor moet je gewoon een Dagkaart Fiets aanschaffen, zoals iedereen, tenzij het een opgevouwen vouwfiets is.

Hallo 

(23-11-2019) nam ik mijn fiets mee in de trein met mijn studenten ov 40% korting en ik was vergeten een kaartje te kopen voor mijn fiets en toen kwam de conducteur en heeft mij daarop een boete gegeven alleen hij zij dat ik alleen 6,90 moest betalen voor het fiets kaartje alleen kreeg vandaag (27-11-2019) een brief binnen met een boete van 56,90 en hoe moet ik dat dan nu doen? Want hij zij tegen mij heel wat anders kwa bedrag wat ik nu binnen heb gekregen..

Reputatie 7
Badge +4

Het is het normale bedrag als u geen kaartje heeft en is ook conform de regels. Vergeten is geen excuus.  Het is niet na te gaan wat de conducteur zou hebben gezegd. Elke conducteur weet dat u niet alleen €6,90 hoeft te betalen en de boete van vijftig euro krijgt u altijd, de conducteur kan zelfs geen fietskaartje verstrekken zonder de boete te berekenen. Samen €56,90. Elke conducteur weet dit en het komt me vreemd voor dat hij stelde dat u €6,90 zou moeten betalen. Het kan niet eens. Uw boete is terecht en volgens de regels.

Er is wel een uitweg. Als het uw eerste boete is, wordt die door NS wel eens kwijtgescholden. Ze kijken daarbij wel naar uw gedrag en opstelling, zoals de conducteur dat heeft opgeschreven. Als u uw boetekenmerk heeft of de acceptgiro binnen heeft gekregen, kunt u bij Klantenservice kwijtschelding aanvragen. Succes is niet gegarandeerd, maar het is de moeite van het proberen waard. Een fietskaartje kopen en betalen voor de dienst van NS, voorkomt dit gedoe.

Dan komt u genadig weg, het komt helaas ook voor dat mensen met opzet ‘vergeten’ om zo geld uit te sparen, en de gok nemen dat ze toch niet worden gecontroleerd.

Reputatie 7
Badge +3

€6.90 is voor de fiets en €50 omdat je geen kaartje had gekocht. Samen is dat €56.90.

Ik had mijn ov gewoon ingecheckt dusja dacht het zal dan wel goed zijn maarja.. bedankt voor de reactie

Reputatie 7
Badge +3

Ik had mijn ov gewoon ingecheckt dusja dacht het zal dan wel goed zijn maarja.. bedankt voor de reactie

De boete is voor het niet hebben van een fietskaart

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je in de trein geen geldig vervoerbewijs hebt, voor jezelf of voor je fiets, betaal je het bedrag van dat vervoerbewijs plus de wettelijke verhoging van €50.

Wel jammer dat de conducteur dat er niet bij heeft gezegd.

Reageer