fietskaart | NS Community
beantwoord

fietskaart

  • 14 October 2021
  • 44 reacties
  • 1573 Bekeken

Kan je nu wel of niet bij de kaartautomaten een fietskaarten kopen ?

icon

Beste antwoord door Momo 14 October 2021, 15:57

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Reputatie 7
Badge +3

De fietskaart zou toch tijdens de pilot van verplicht aanmelden weer te koop zijn bij de automaat en dat ook blijven na die pilot? 

https://locov.nl/publicaties/2000871.aspx?t=Besluit-pilot-met-verplichte-fietsreservering-in-de-zomer-van-2021

Reputatie 7
Badge +4

Ik meende het ook.  Zie boven.

Reputatie 7
Badge +3

Even verder gezocht. Zie de voorwaarden fiets mee in de trein, artikel 11: 

11. De Fietskaart dal koop je van te voren, dus voorafgaand aan je reis, online op de website of in de NS-app van NS, bij de kaartverkoopautomaat of aan de balie. Koop je de Fietskaart dal online als e-ticket dan zijn de Voorwaarden E-ticket van toepassing. Koop je de Fietskaart dal in de kaartverkoopautomaat of aan de balie dan ontvang je een CT-kaartje. Een gekochte Fietskaart dal kan niet worden geannuleerd of geretourneerd.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1631775385243/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-fiets-mee-in-de-trein.pdf

Deze voorwaarden zijn geldig vanaf 16 september 2021.

 

Antwoord is, dus:  Ja, de fietskaart is bij de kaartautomaat te koop.

Reputatie 7
Badge +3

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Haha. Ik zat ook even te bedenken of ik even naar het station zou rijden. Ik was al aan het kijken of ik nog wat boodschappen bij de Jumbo nodig had, want dan fiets ik altijd langs het stationnetje hier. Niet meer nodig dus. :grinning:

Reputatie 7
Badge +4

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Haha. Ik zat ook even te bedenken of ik even naar het station zou rijden. Ik was al aan het kijken of ik nog wat boodschappen bij de Jumbo nodig had, want dan fiets ik altijd langs het stationnetje hier. Niet meer nodig dus. :grinning:

Ik woon dichtbij en wilde het zeker weten, je heet Thomas of niet he. Het is niet altijd als aangegeven.  Nu zit je door mij zonder boodschappen. :innocent:

Reputatie 7
Badge +3

Ik woon ook dichtbij, met de fiets maar 1 minuut. En als ik het niet in die voorwaarden had gevonden, was even langs fietsen zeker een optie geweest. Zou niet de eerste keer zijn, ben wel vaker voor een vraag hier even langs het station gegaan. 

Nu zit je door mij zonder boodschappen. :innocent:

Dat valt wel mee, nog meer dan genoeg in huis. En misschien maar goed ook, anders zou ik misschien allerlei dingen kopen die ik eigenlijk niet nodig heb. :yum:

 

Badge +3

Tijdens de pilot met fietsreservering kon je inderdaad ook gewoon een fietskaartje kopen bij een automaat, met erbij een hele lap tekst over dat reserveren… helaas geen screenshot.

Reputatie 7
Badge +4

Tijdens de pilot met fietsreservering kon je inderdaad ook gewoon een fietskaartje kopen bij een automaat, met erbij een hele lap tekst over dat reserveren… helaas geen screenshot.

 

Weet je dat wel zeker? Het was al met al heel verwarrend, zeker voor de incidentele gebruiker -  en dat zijn de meesten. Ik hield er rekening mee dat NS dit definitief wilde invoeren, ook omdat je het verder ook tegenkwam, de hele zomer leek een pilot. Genoeg aarzeling om het even na te lopen op het automaat :innocent:

Badge +3

Ja, ik heb het ook gezien op de automaat.

Reputatie 7

Ik heb overigens in een ander topic nog even navraag gedaan over de pilot. Wilde graag weten wat NS hiervan heeft gevonden cq geleerd. Het zou worden uitgevraagd maar helaas al een paar weken geen reactie.

@Macklobell Ik zal eens uitvraag doen of hier al meer over bekend is.

 

Edit: Ik zie dat ik voor nu dit bericht kan doorgeven:

“De pilot is afgelopen en dat betekent dat reizigers niet meer hoeven te reserveren voor hun fiets, maar de fiets aanmelden kan altijd nog. Momenteel zijn we bezig met de evaluatie van de proef voor verplichte fietsreservering. Samen met de reizigersorganisaties hebben wij de afspraak om eind oktober de proef gezamenlijk te evalueren. Na de gezamenlijke evaluatie zullen wij hierop terugkomen.”

Reputatie 7
Badge +3

Als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord. Voorlopige conclusie: proef op alle fronten mislukt.

Aannames..

Reputatie 7

Aannames..

Maar wel een beredeneerde aanname dan. Bij positieve dingen zijn jullie er als de kippen bij om dat te melden. Als er echter negatieve dingen zijn verschuilen jullie je maar al te graag. Dat is helaas een ervaring die ik hier meerdere keren mee maak.

 

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar het topic over het foutief geplaatste paaltje op Geldermalsen waarbij jullie nu al meer dan een jaar een juiste reactie schuldig blijven.

 

 

Aannames..

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar het topic over het foutief geplaatste paaltje op Geldermalsen waarbij jullie nu al meer dan een jaar een juiste reactie schuldig blijven.

Snap ik. Deze kwestie duurt ook wel erg lang. Sanne zit hier nog bovenop.

Dit zou echter eind oktober besproken worden en dat is het nog niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het al heel wat dat er in dit topic gereageerd wordt door een moderator. Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.

Het is natuurlijk een nadeel voor NS dat er in deze community heel wat leden zijn die geen genoegen nemen met vage kletspraat.  Bovendien is er een collectief geheugen aanwezig dat alle prietpraat van de kant van NS weet te weerleggen.

 
 
×
 
 
 

Ach, zolang NS zich niet zelf deftig laat zien maar een externe organisatie het maar moet oplossen hier, vraag ik me af of er iemand echt wakker van ligt. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb overigens in een ander topic nog even navraag gedaan over de pilot. Wilde graag weten wat NS hiervan heeft gevonden cq geleerd. Het zou worden uitgevraagd maar helaas al een paar weken geen reactie.

https://www.nu.nl/economie/6163058/klachtenregen-over-verplicht-reserveren-fietsplek-in-de-trein.html

Reputatie 7

Aannames..

Ik hoef alleen maar te verwijzen naar het topic over het foutief geplaatste paaltje op Geldermalsen waarbij jullie nu al meer dan een jaar een juiste reactie schuldig blijven.

Snap ik. Deze kwestie duurt ook wel erg lang. Sanne zit hier nog bovenop.

Dit zou echter eind oktober besproken worden en dat is het nog niet.

 

Eind oktober is inmiddels geweest. Ik heb nog geen berichten gezien. Of heb ik iets gemist?

Ja… Dan heb ik hem ook even gemist. Ik ga het direct uitvragen. Dank voor je reminder Macklobell!

Reputatie 7
Badge +1

Als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord. Voorlopige conclusie: proef op alle fronten mislukt.

Zo is dat.

https://www.rover.nl/nieuws/36-overig/1958-pilot-fietsreserveren-leverde-treinreizigers-veel-problemen-op

Ik wacht nog op een update. Ik heb een reminder gestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Als NS verstandig is zeggen ze nooit meer iets over dit -aangepast door moderator- project. 

Nogmaals, als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord.

Het zou me niet verbazen als de mensen die verantwoordelijk waren voor dit -aangepast door moderator- project inmiddels een andere werkkring hebben gevonden.

 
 
×
 
 
 

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

Reageer