beantwoord

fietskaart

  • 14 October 2021
  • 44 reacties
  • 1579 Bekeken

Kan je nu wel of niet bij de kaartautomaten een fietskaarten kopen ?

icon

Beste antwoord door Momo 14 October 2021, 15:57

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zou die evaluatie nog komen in 2021? Of ben ik weer te cynisch?

 

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +3

Misschien betrekken ze nog het ongevraagd advies fietsreserveren van de consumentenorganisaties in het Locov erbij en hebben daardoor meer tijd nodig.

https://locov.nl/publicaties/2107278.aspx?t=Ongevraagd-advies-fietsreserveren

Maar misschien leggen ze dat gewoon naast zich neer.

Oh, ik geloof dat jouw cynisme besmettelijk is.

Reputatie 7

Ik mis in het ongevraagde advies eigenlijk nog de rol van de conducteur. Die had de controle op de fietsreservering moeten uitvoer, maar heeft dit volledig nagelaten.

 

Je kan als NS natuurlijk allerlei mooie plannen maken als daar controle voor nodig is, kan je deze plannen maar beter niet uitvoeren want zoals we allemaal weten is de controle veelal afwezig bij NS.

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

En @Laura NS hoe staat het met de evaluatie en het delen van het resultaat ervan. We zijn weer een maand verder, begint toch steeds meer op een doofpot te lijken.

Reputatie 7

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

En @Laura NS hoe staat het met de evaluatie en het delen van het resultaat ervan. We zijn weer een maand verder, begint toch steeds meer op een doofpot te lijken.

We weten allemaal dat NS zodra er negatieve berichten zijn deze maar al te graag in de doofpot stopt. Ik heb inmiddels ook al van één van de klagers op het topic over focum inzake de postcodediscriminatie door NS vernomen (in het huis waarin zij woont, had in het verleden iemand gewoond die schulden had gemaakt. Reden voor NS om een Flexabonnement te weigeren), dat zij inmiddels toch een Flex-abonnement heeft kunnen afsluiten. Zij heeft contact gezocht met een krant en binnenkort komt daar een artikel over. Heeft NS de fout inmiddels toegegeven op dit forum Wat denkt u zelf.

Ik ga ervan uit dat ik een melding krijg wanneer er een uitslag is, maar ik heb er wel weer een mail achteraan gestuurd.

Wellicht kan je dan ook vragen wanneer ze de uitslag verwachten. Dan hoeven we niet steeds te vragen hoe het er mee staat maar kunnen we gewoon wachten tot de geplande publicatie.

Helaas is het antwoord wat ik krijg: "Ik denk dat totdat er meer gepubliceerd is op de website, er geen updates vanuit mijn contacten gaan volgen.” We moeten dus afwachten, ben ik bang. Er zit niks anders op. Ik kan het ook nergens vandaan toveren.

Klinkt niet dat iemand de ambitie heeft om die snel af te ronden. Je had zwart op wit een toezegging dat het eind november ging gebeuren, wat is er veranderd dat nu zo vaag gedaan wordt. Wel grappig dat jouw contact aan geeft dat zijn contacten geen informatie gaan geven. Misschien dat wat kortere communicatie lijnen zouden helpen. Ik neem aan dat er iemand is bij wie nu de taak ligt om de evaluatie te doen. 

Reputatie 7

Gaat precies hetzelfde als in het topi foutieve programmering incheckpaal. Eerst in oktober zeggen dat het antwoord er na 1 jaar nu eindelijk aankomt en vervolgens weer zwijgen, geen updates enz.enz.

Je had zwart op wit een toezegging dat het eind november ging gebeuren, wat is er veranderd dat nu zo vaag gedaan wordt. 

Ik zei dat het zwart op wit staat dát er een uitslag zou komen. Niet dat dit eind november ging gebeuren. Ik vind het zelf ook jammer.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe minder er over dit mislukte project gezegd wordt hoe beter. Blijkbaar ziet NS dat nu ook in. Dat is winst.

Wel een totale afgang natuurlijk dat NS helemaal niets zegt. Blijkbaar wil men geen gezichtsverlies lijden. Dat is nog te begrijpen ook wanneer je een project hebt gehad waarvan werkelijk geen enkel element gewerkt heeft.

Reputatie 7

Dat geen gezichtsverlies lijden ben ik niet met je eens. Het blijkt dat bedrijven die ook hun fouten toegeven vaak succesvoller zijn dan bedrijven die alles in de doofpot stoppen. Nu is NS natuurlijk wel een monopolist en die kunnen doen en laten wat ze willen. Zie ook diverse andere topics op dit forum. 

Het komt heus nog wel, alleen rijkelijk laat. Het is nu een aanname dat dit helemaal niet meer komt. Laten we eerst even afwachten.

Reputatie 7
Badge +3

Het is aan NS om in de evaluatie grootmoedig toe te geven dat het project totaal mislukt is. Zolang NS de evaluatie niet publiceert krijgen ze het nadeel van de twijfel.

Ik ben er trouwens erg voor dat NS de evaluatie juist wel publiceert. Ik wil ook wel eens hartelijk lachen over zoveel onkunde en de manier waarop dat moet worden goedgepraat.

En weer twee weken verder. Is er al witte rook van een reactie of een indicatie wanneer die komt zodat we niet iedere twee weken moet checken of er een reactie is?

Ik krijg geen updates meer. Het is voor mij ook afwachten. Wanneer het er is, komt het ook voor het publiek online om te lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Nog steeds geen inhoudelijke reactie van NS in dit topic. Terwijl NS inmiddels wel aan de consumentenorganisaties heeft laten weten dat er geen vervolg komt van dit totaal mislukte project.

@Laura NS heeft op 19 januari 2022 nog het volgende laten weten: “Het komt heus nog wel, alleen rijkelijk laat. Het is nu een aanname dat dit helemaal niet meer komt. Laten we eerst even afwachten.”

De petitie tegen het “reserveren” van plaatsen voor de fiets is succesvol geweest: https://fietsmeeintrein.petities.nl

Ik zou best nog de evaluatie van NS willen lezen van dit mislukte project. Maar als die niet meer komt is het ook goed. Kan dan bijgezet worden in het dossier met andere niet-waargemaakte toezeggingen van NS.

 

Badge +3

Kreeg die info van Petities inderdaad keurig in de mail (Feb 23, 2022, 5:38 PM)

HET ANTWOORD

Geen nieuwe pilot met reserveren van fietsen in de trein

Bron: Fietsersbond.nl, 23 februari 2022

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Beste Robert,

Vorige week hebben de consumentenorganisaties in het openbaar vervoer tijdens een officiële vergadering gehoord dat er dit jaar geen nieuwe proef komt met het reserveren van fietsen in de trein. NS ziet er te veel haken en ogen in en wil zich concentreren op het terugwinnen van reizigers. De massale ondertekening van de petitie en de vele klachten tijdens de pilot van afgelopen zomer hebben mede geleid tot dit verheugende nieuws. Fietsersbond, Landelijk Fietsplatform, NTFU en Rover willen iedereen van harte bedanken voor de steun en feliciteren met het resultaat. We sluiten daarmee deze petitie af.

Wij dringen er bij NS op aan om te zorgen voor extra fietsplekken in de trein, zodat de plannen over de reservering voorgoed van de baan zijn.

Wil jij ons werk steunen? Dat kan!

Je kunt lid worden van de Fietsersbond, Reizigersvereniging Rover en/of de Wielersportbond NTFU.

Met jouw bijdrage steun je ons lobbywerk waaronder acties zoals deze petitie.

Meer weten of je gelijk aanmelden? Ga dan naar de volgende websites:

Met vriendelijke groet,

Wim Bot
medewerker nationale en internationale beleidsbeïnvloeding

Reageer