fietskaart | NS Community
beantwoord

fietskaart

  • 14 October 2021
  • 44 reacties
  • 1573 Bekeken

Kan je nu wel of niet bij de kaartautomaten een fietskaarten kopen ?

icon

Beste antwoord door Momo 14 October 2021, 15:57

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nog steeds geen inhoudelijke reactie van NS in dit topic. Terwijl NS inmiddels wel aan de consumentenorganisaties heeft laten weten dat er geen vervolg komt van dit totaal mislukte project.

@Laura NS heeft op 19 januari 2022 nog het volgende laten weten: “Het komt heus nog wel, alleen rijkelijk laat. Het is nu een aanname dat dit helemaal niet meer komt. Laten we eerst even afwachten.”

De petitie tegen het “reserveren” van plaatsen voor de fiets is succesvol geweest: https://fietsmeeintrein.petities.nl

Ik zou best nog de evaluatie van NS willen lezen van dit mislukte project. Maar als die niet meer komt is het ook goed. Kan dan bijgezet worden in het dossier met andere niet-waargemaakte toezeggingen van NS.

 

Reputatie 7
Badge +4

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Haha. Ik zat ook even te bedenken of ik even naar het station zou rijden. Ik was al aan het kijken of ik nog wat boodschappen bij de Jumbo nodig had, want dan fiets ik altijd langs het stationnetje hier. Niet meer nodig dus. :grinning:

Ik woon dichtbij en wilde het zeker weten, je heet Thomas of niet he. Het is niet altijd als aangegeven.  Nu zit je door mij zonder boodschappen. :innocent:

Reputatie 7
Badge +3

Hoe minder er over dit mislukte project gezegd wordt hoe beter. Blijkbaar ziet NS dat nu ook in. Dat is winst.

Wel een totale afgang natuurlijk dat NS helemaal niets zegt. Blijkbaar wil men geen gezichtsverlies lijden. Dat is nog te begrijpen ook wanneer je een project hebt gehad waarvan werkelijk geen enkel element gewerkt heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Het is aan NS om in de evaluatie grootmoedig toe te geven dat het project totaal mislukt is. Zolang NS de evaluatie niet publiceert krijgen ze het nadeel van de twijfel.

Ik ben er trouwens erg voor dat NS de evaluatie juist wel publiceert. Ik wil ook wel eens hartelijk lachen over zoveel onkunde en de manier waarop dat moet worden goedgepraat.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het al heel wat dat er in dit topic gereageerd wordt door een moderator. Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt.

Het is natuurlijk een nadeel voor NS dat er in deze community heel wat leden zijn die geen genoegen nemen met vage kletspraat.  Bovendien is er een collectief geheugen aanwezig dat alle prietpraat van de kant van NS weet te weerleggen.

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +4

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Reputatie 7
Badge +3

Even verder gezocht. Zie de voorwaarden fiets mee in de trein, artikel 11: 

11. De Fietskaart dal koop je van te voren, dus voorafgaand aan je reis, online op de website of in de NS-app van NS, bij de kaartverkoopautomaat of aan de balie. Koop je de Fietskaart dal online als e-ticket dan zijn de Voorwaarden E-ticket van toepassing. Koop je de Fietskaart dal in de kaartverkoopautomaat of aan de balie dan ontvang je een CT-kaartje. Een gekochte Fietskaart dal kan niet worden geannuleerd of geretourneerd.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1631775385243/content/assets/ns-nl/voorwaarden/voorwaarden-fiets-mee-in-de-trein.pdf

Deze voorwaarden zijn geldig vanaf 16 september 2021.

 

Antwoord is, dus:  Ja, de fietskaart is bij de kaartautomaat te koop.

Reputatie 7
Badge +3

 

Edit: ik ben even naar het station gereden en het kan wel, ik dacht aanvankelijk van niet.

 

Ik zie dat @Momo  het heeft gevonden.

 

 

 

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/fietskaart-dal

Haha. Ik zat ook even te bedenken of ik even naar het station zou rijden. Ik was al aan het kijken of ik nog wat boodschappen bij de Jumbo nodig had, want dan fiets ik altijd langs het stationnetje hier. Niet meer nodig dus. :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

Als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord. Voorlopige conclusie: proef op alle fronten mislukt.

En weer twee weken verder. Is er al witte rook van een reactie of een indicatie wanneer die komt zodat we niet iedere twee weken moet checken of er een reactie is?

Ik krijg geen updates meer. Het is voor mij ook afwachten. Wanneer het er is, komt het ook voor het publiek online om te lezen.

Reputatie 7
Badge +1

Als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord. Voorlopige conclusie: proef op alle fronten mislukt.

Zo is dat.

https://www.rover.nl/nieuws/36-overig/1958-pilot-fietsreserveren-leverde-treinreizigers-veel-problemen-op

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

En @Laura NS hoe staat het met de evaluatie en het delen van het resultaat ervan. We zijn weer een maand verder, begint toch steeds meer op een doofpot te lijken.

Reputatie 7

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

En @Laura NS hoe staat het met de evaluatie en het delen van het resultaat ervan. We zijn weer een maand verder, begint toch steeds meer op een doofpot te lijken.

We weten allemaal dat NS zodra er negatieve berichten zijn deze maar al te graag in de doofpot stopt. Ik heb inmiddels ook al van één van de klagers op het topic over focum inzake de postcodediscriminatie door NS vernomen (in het huis waarin zij woont, had in het verleden iemand gewoond die schulden had gemaakt. Reden voor NS om een Flexabonnement te weigeren), dat zij inmiddels toch een Flex-abonnement heeft kunnen afsluiten. Zij heeft contact gezocht met een krant en binnenkort komt daar een artikel over. Heeft NS de fout inmiddels toegegeven op dit forum Wat denkt u zelf.

Badge +3

Kreeg die info van Petities inderdaad keurig in de mail (Feb 23, 2022, 5:38 PM)

HET ANTWOORD

Geen nieuwe pilot met reserveren van fietsen in de trein

Bron: Fietsersbond.nl, 23 februari 2022

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Beste Robert,

Vorige week hebben de consumentenorganisaties in het openbaar vervoer tijdens een officiële vergadering gehoord dat er dit jaar geen nieuwe proef komt met het reserveren van fietsen in de trein. NS ziet er te veel haken en ogen in en wil zich concentreren op het terugwinnen van reizigers. De massale ondertekening van de petitie en de vele klachten tijdens de pilot van afgelopen zomer hebben mede geleid tot dit verheugende nieuws. Fietsersbond, Landelijk Fietsplatform, NTFU en Rover willen iedereen van harte bedanken voor de steun en feliciteren met het resultaat. We sluiten daarmee deze petitie af.

Wij dringen er bij NS op aan om te zorgen voor extra fietsplekken in de trein, zodat de plannen over de reservering voorgoed van de baan zijn.

Wil jij ons werk steunen? Dat kan!

Je kunt lid worden van de Fietsersbond, Reizigersvereniging Rover en/of de Wielersportbond NTFU.

Met jouw bijdrage steun je ons lobbywerk waaronder acties zoals deze petitie.

Meer weten of je gelijk aanmelden? Ga dan naar de volgende websites:

Met vriendelijke groet,

Wim Bot
medewerker nationale en internationale beleidsbeïnvloeding

Ik wacht nog op een update. Ik heb een reminder gestuurd.

Reputatie 7
Badge +3

Als NS verstandig is zeggen ze nooit meer iets over dit -aangepast door moderator- project. 

Nogmaals, als het een succes was geweest hadden we allang iets gehoord.

Het zou me niet verbazen als de mensen die verantwoordelijk waren voor dit -aangepast door moderator- project inmiddels een andere werkkring hebben gevonden.

 
 
×
 
 
 

Ik heb een antwoord ontvangen! Ik snap heel goed dat jullie hierover niet tevreden zullen zijn en dat dit best teleurstellend is na de belofte van eind oktober. Het is nu eind november. Maar het staat wel zwart op wit dat hier een uitslag van komt. Dit is het laatste wat ik er voor nu over kan zeggen.

‘’De pilot fietsreservering wordt op dit moment intern geëvalueerd. Op het moment dat de evaluatie is afgerond, zullen wij hierover communiceren.’’

Reputatie 7
Badge +3

Zou die evaluatie nog komen in 2021? Of ben ik weer te cynisch?

 

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +3

Misschien betrekken ze nog het ongevraagd advies fietsreserveren van de consumentenorganisaties in het Locov erbij en hebben daardoor meer tijd nodig.

https://locov.nl/publicaties/2107278.aspx?t=Ongevraagd-advies-fietsreserveren

Maar misschien leggen ze dat gewoon naast zich neer.

Oh, ik geloof dat jouw cynisme besmettelijk is.

Reputatie 7

Ik mis in het ongevraagde advies eigenlijk nog de rol van de conducteur. Die had de controle op de fietsreservering moeten uitvoer, maar heeft dit volledig nagelaten.

 

Je kan als NS natuurlijk allerlei mooie plannen maken als daar controle voor nodig is, kan je deze plannen maar beter niet uitvoeren want zoals we allemaal weten is de controle veelal afwezig bij NS.

Reputatie 7
Badge +3

De fietskaart zou toch tijdens de pilot van verplicht aanmelden weer te koop zijn bij de automaat en dat ook blijven na die pilot? 

https://locov.nl/publicaties/2000871.aspx?t=Besluit-pilot-met-verplichte-fietsreservering-in-de-zomer-van-2021

Reputatie 7
Badge +4

Ik meende het ook.  Zie boven.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb overigens in een ander topic nog even navraag gedaan over de pilot. Wilde graag weten wat NS hiervan heeft gevonden cq geleerd. Het zou worden uitgevraagd maar helaas al een paar weken geen reactie.

https://www.nu.nl/economie/6163058/klachtenregen-over-verplicht-reserveren-fietsplek-in-de-trein.html

Reputatie 7
Badge +3

Ik woon ook dichtbij, met de fiets maar 1 minuut. En als ik het niet in die voorwaarden had gevonden, was even langs fietsen zeker een optie geweest. Zou niet de eerste keer zijn, ben wel vaker voor een vraag hier even langs het station gegaan. 

Nu zit je door mij zonder boodschappen. :innocent:

Dat valt wel mee, nog meer dan genoeg in huis. En misschien maar goed ook, anders zou ik misschien allerlei dingen kopen die ik eigenlijk niet nodig heb. :yum:

 

Reageer