beantwoord

fietskaartje steeds apart betalen

• 14 januari 2016
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik heb automatisch opladen op mijn NS OV chipkaart. Steeds als ik een fietskaartje koop, moet ik dat apart betalen. Ik kan het wel op de OV kaart bijschrijven, maar de extra betalingshandeling blijft. Een hoop extra gedoe. Waarom kan het fietskaartje niet van mijn saldo afgeboekt worden? Ik heb er al eens over gebeld. Het antwoord was dat er aan gewerkt werd. Maar we zijn nu dik anderhalf jaar verder en er is nog niets veranderd....
icon

Beste antwoord door LauraR NS 15 januari 2016, 15:47

Hallo Ro_Qo, welkom op het serviceforum.

Het is inderdaad een suggestie die vaker is gedaan door gebruikers van het forum. Ik snap de wens ook heel goed maar momenteel is het technisch nog (steeds) niet te realiseren om de Dagkaart fiets van het saldo te betalen. Mogelijk wordt dit in de toekomst wel een optie.
Bekijk origineel

5 reacties

Het wordt op dit forum ook regelmatig gevraagd, idem voor de Dagkaart Hond en de Railrunner. De reactie vanuit NS is niet anders dan u beschrijft.
Dag Pe_pe,

1. 'De reactie vanuit de NS is niet anders dan u beschrijft', is uw reactie. Als een soort boemerang keert mijn vraag bij mij terug. Ik weet wel hoe het is, maar ik wil het anders hebben.
2. U schrijft over de NS alsof u een derde bent. Vind ik vreemd. U bènt toch de NS? Wat doet u met mijn vraag. Waar legt u hem neer?
3. Voor alle duidelijkheid: mijn vraag is 'waarom' het zo is met die fietskaartjes zoals ik omschrijf. Anderhalf jaar geleden is al eens toegezegd dat dat veranderen zou. Dan wordt het wel eens tijd dat dat eens gebeurt.
Reputatie 1
Nee, Pe_pe is, net als ik, een gewone gebruiker zoals u. De klantenservice van NS kunt u herkennen aan de toevoeging "NS" achter hun naam.
Dag Jurgen,

Dank voor je reactie en excuses aan Pe_pe. Nu maar hopen dat iemand van de NS reageert.
Hallo Ro_Qo, welkom op het serviceforum.

Het is inderdaad een suggestie die vaker is gedaan door gebruikers van het forum. Ik snap de wens ook heel goed maar momenteel is het technisch nog (steeds) niet te realiseren om de Dagkaart fiets van het saldo te betalen. Mogelijk wordt dit in de toekomst wel een optie.

Reageer