Formule 1 DGP meerdaagse tickets | NS Community
beantwoord

Formule 1 DGP meerdaagse tickets

  • 6 July 2022
  • 8 reacties
  • 458 Bekeken

Hoi hoi!

Ik ga met mijn schoonfamilie naar zandvoort 2, 3 en 4 september. Ik ben alvast aan het kijken naar de tickets en de meerdaagse retour lijkt ons het handigst. Nou is mijn vraag dus; Welke data moet ik invullen als ik de kaartjes koop. Want er is een datum voor de heenreis, en een voor de terugreis. Kan iemand mij uitleggen hoe dit in elkaar steekt?

 

Alvast bedankt! :D

Mark 

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 July 2022, 09:20

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

NS verkoopt normaal alleen dagretours. Dan moet de terugreis op dezelfde dag gemaakt worden als de heenreis. Voor de Grand Prix in Zandvoort is het denkbaar dat veel mensen op verschillende dagen heen en terug reizen, omdat zij bijvoorbeeld op zaterdag heen reizen, in Zandvoort overnachten en op zondag de terugreis maken. Daarom kunt u een meerdaagsretour kopen: dan hoeft de terugreis niet op dezelfde dag plaats te vinden.

Als ik uw vraag goed begrijp, dan overnacht u niet in Zandvoort, maar reist u dus op meerdere dagen heen en weer. Dan kunt u gewoon voor elke dag een dagretour kopen.

Overigens zou ik de tickets niet zo ver van tevoren al kopen. E-tickets zijn niet te annuleren als de reis onverhoopt toch niet door mocht gaan.

Ik vind het echt niet correct dat er niet een meerdaags treinticket is waarmee je iedere dag van je woonplaats naar Zandvoort mag reizen in het weekend van de Dutch GP. Dat betekent dat je 3 dagkaarten moet kopen, dat is wel een beetje erg duur betaald.

Reputatie 7
Badge

De gemiddelde Formule 1 fan heeft behoorlijk wat te besteden. Toegangskaartjes en merchandise zijn ook duur. Dan kan dat geld voor de treinkaartjes er wel bij. Ook met gereduceerde treinkaartjes wordt het een duur weekend. 

Reputatie 6

Ik vind het echt niet correct dat er niet een meerdaags treinticket is waarmee je iedere dag van je woonplaats naar Zandvoort mag reizen in het weekend van de Dutch GP. Dat betekent dat je 3 dagkaarten moet kopen, dat is wel een beetje erg duur betaald.

Dat is bij alle meerdaagse evenementen zo dat je dagkaarten moet kopen.

Dit meerdaagstreinticket is dezelfde prijs als een dagretourticket of 2x een enkele reis. Het enige verschil is dat je in 1x je reis kan kopen en dus niet twee losse tickets hoeft te kopen. Stukje service.

Mensen met een meerdaagsticket hebben naar alle waarschijnlijkheid hogere overnachtingskosten dan 3 losse dagretours.. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vind het echt niet correct dat er niet een meerdaags treinticket is waarmee je iedere dag van je woonplaats naar Zandvoort mag reizen in het weekend van de Dutch GP. Dat betekent dat je 3 dagkaarten moet kopen, dat is wel een beetje erg duur betaald.

Waarom zou jij minder hoeven te betalen als je 3 dagen naar een evenement gaat en iemand zonder abonnement de volle mep als die 3 dagen gaat werken?

Een evenement kan in overleg met NS bepaalde (goedkopere) tickets aanbieden. Bij dit evenement is gekozen voor een meerdaags retour.

Badge +3

En dat meerdaags retour bestaat dus uit precies twee enkele reizen (1x heen 1x terug van/naar stations naar keuze) die je op één van de genoemde dagen mag gebruiken.

Het scheelt je dus alleen het moeten kopen van afzonderlijke tickets voor de heenreis (datum `1) en terugreis (datum 2), plus dat Zandvoort aan Zee al voor je ingevuld is.

Dat dit suggereert dat je er op alle dagen mee zou mogen reizen snap ik wel, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Althans… ik vermoed dat de apparatuur van een conducteur wel gaat piepen als je een tweede keer (andere dag) met dezelfde tickets gecontroleerd wordt, ook al staat erop dat ze 4 dagen geldig zijn 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook een maandje een Flex Weekend Vrij abonnement nemen, dat kost €31,60 en dan reis je vanaf vrijdagavond 18:30 en het hele weekend verder gratis. Je betaalt dan alleen nog de reis vrijdagochtend naar Zandvoort en als dat in de daluren is en ver genoeg dan zou je ook nog de 40% daluren korting aan het Weekend Vrij abonnement kunnen toevoegen a €3,10. 

Stel je reist van Rotterdam Centraal naar Zandvoort dan is het met Weekend Vrij + 40% Dalurenkorting voor alle 3 de dagen €34,70 (abonnement) plus €9,06 (reis vrijdagochten in daluren), totaal €43,76 per persoon. Zonder dat abonnement is het 3 keer een dagretour van €30,20 is €90,60. 

Voor dit abonnement moet je wel een persoonlijke OV-chipkaart hebben. Heb je die niet kun je die gratis mee bestellen met het abonnement. Een nieuwe kaart heeft wel een levertijd van 7 dagen, dus bestel op tijd als je hiervoor kiest. Na een maand kun je het abonnement wijzigen naar het gratis Flex Basis of geheel stopzetten en van de kaart verwijderen. 

Reputatie 7
Badge +1

Zie ook dit topic. (Johanna had zelf ook al een topic geopend)

 

 

Reageer