beantwoord

Foto van wildvreemde man op mijn etickets

• 8 januari 2019
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

Als ik etickets koop staat daar een kolossale foto van een wildvreemde man op. Waarom doet de NS dat? Mijn naam staat erop, waarom dan een foto van een vreemde? Zouden ze niet een leuk plaatje van een mooie trein of zo erop kunnen zetten? Ik kan mij echt niet identificeren met die kerel ...
Anja
icon

Beste antwoord door RailRunner15 8 januari 2019, 13:25

Goede vraag Anja! Deze persoon wisselt per periode (volgens mij elke maand) en is altijd een willekeurig persoon. Dit is een van de veiligheidskenmerken van onze e-tickets. Als het goed is staat links een trein, rechts een persoon. Het is volgens mij een beetje van oudsher gegroeid.
Bekijk origineel

10 reacties

Hi Anja.

Tja, waarom er voor gekozen is om een man als achtergrondafbeelding te nemen en niet een mooie trein is mij eigenlijk ook een raadsel. Misschien dat één van onze ontwikkelaars, @RailRunner15, dit toevallig weet?
Reputatie 4
Goede vraag Anja! Deze persoon wisselt per periode (volgens mij elke maand) en is altijd een willekeurig persoon. Dit is een van de veiligheidskenmerken van onze e-tickets. Als het goed is staat links een trein, rechts een persoon. Het is volgens mij een beetje van oudsher gegroeid.
Heel erg bedankt voor je snelle respons, @RailRunner15 :)

Ah, ik dacht ook al dat ik ook wel eens een vrouw op de achtergrond heb gezien. Al let ik daar persoonlijk eigenlijk niet zo heel erg op :P

Beantwoordt dit je vraag, Anja?
Er staat idd ook wel eens een vrouw op, het treintype wisselt tegelijkertijd met de persoon op het e-ticket.
Ook dat was me nog niet eens opgevallen 😛
Je kan ook niet alles zien he, ik kom ze elke dienst wel tegen en toen we de code nog niet konden scannen, waren we bezig met alle zichtkenmerken bekijken (ok, niet allemaal, dat waren er geloof ik 20 🤣), dan valt verandering wel op.
Het gaat me er niet om of het een foto van een man of een vrouw is. Ik vind het heel raar als mijn naam - als identificatie, toch? op de foto van iemand anders gedrukt staat. Ik zou het prettiger vinden als er geen personen maar andere dingen op het ticket stonden. Nu krijg ik steeds het gevoel dat ik het verkeerde ticket heb meegenomen. Heel vervreemdend.
Er zijn toch veel andere plaatjes als veiligheidskenmerken te bedenken. Landschappen (met trein of rails), mooie treinen of stations, foto's van rangeerterreinen, er is heel veel moois in treinland. Leuk een beetje abstract gemaakt kan ook. Misschien iets ter overweging?
Anja
Goed dat je dit aangeeft Anja M. Ik zal je feedback doorgeven 🙂
Dank je Miriam, dat stel ik op prijs. Ik hoop dat ze er wat leuks van gaan maken.
Badge +3
Er zijn toch veel andere plaatjes als veiligheidskenmerken te bedenken. Landschappen (met trein of rails), mooie treinen of stations, foto's van rangeerterreinen, er is heel veel moois in treinland. Leuk een beetje abstract gemaakt kan ook. Misschien iets ter overweging?
Is iets voor te zeggen inderdaad. Had een keer een jolige conducteur die iets over die foto zei, (met MIJN naam en reisdatum als 'watermerk' erin verwerkt natuurlijk) omdat ik er niet op zou lijken. Wil je mijn ID zien dan? Welnee meneer, geintje, het is oké.

Misschien dat hij een paar Bijdehandjes gegeten had bij de koffie... Ik vond het prima verder, maar je zult maar onderweg zijn naar een begrafenis of zo 😞 Gelukkig zijn die zichtkenmerken tegenwoordig niet meer zo van belang.

Reageer