Skip to main content

Fout bij bestellen intercity direct-toeslag voor een retour via de app

  • 28 May 2024
  • 20 reacties
  • 411 Bekeken

Ik heb een retour kaart gekocht voor de Intercity Direct toeslag. Er gaat wat mis in het menu.

Dit zijn de stappen die ik deed:

Ik ga naar het kaartverkoopmenu en onder de toeslagen geef ik de datum aan (in dit geval heb ik 28 mei geselecteerd):

stap 1

Vervolgens selecteer ik retour: Dan verschijnt het volgende scherm:

stap 2 retour gekozen (datum voor tweede ticket wordt automatisch ingevuld)
 

Beide datums staan dan op 28 mei. Je hoeft niet alsnog de datum te kiezen. Is ook wel logisch want een dagretour is altijd op dezelfde dag. Dus het handige is dat je dan niet opnieuw de dag hoeft te kiezen.

Ik klik op volgende; geef de naam op en ga door naar het volgende scherm. Daarna krijg je een overzicht van de bestelling:

Stap 3 als je goed leest staat nu de datum anders, makkelijk overheen te kijken dus. 

Daar zie je dus wel dat het ene kaartje op 27-05 staat en het andere kaartje op 28-05. Helaas heb ik dit niet meer gezien omdat ik er echt heel zeker van was dat ik beide datums op 28 mei had staan. En doordat de datum niet dikgedrukt staan in dit overzicht is dat me echt totaal ontgaan.

Ik heb gebeld naar de klantenservice. Helaas werd ik werd verteld dat ik het zelf fout had gedaan omdat niet de app de datum invult, maar ik zelf (wat niet klopt) en dat ik de datums in dit laatste schermpje beter had moeten controleren ( dat is zo), maar mijns inziens is dit gewoon een bug in het systeem. In dit geval is de onjuiste datum overgenomen en had op z’n minst ook in het overzichtsscherm de definitieve datums dik gedrukt kunnen zijn desnoods een waarschuwing dat het onlogisch is dat als je een dagretour besteld de datums aan elkaar gelijk horen te zijn. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik kreeg een bevestigingsmail met vertrekdatum 28-5 en retour datum 27-5. Dat kan niet de bedoeling zijn. 

 

Ik hoop dat dit jullie help het product te verbeteren. Succes met de verdere analyse

20 reacties

Reputatie 6

Hey LOESSTAP. Welkom bij de NS Communnity.

Ik kan dit helaas niet repliceren als ik je stappen volg, ik krijg dan namelijk wel tweemaal een toeslag voor de goede dag. Ik wil je vragen om dit door te zetten in de app onder Meer > Hulp > NS App > Contact met App Support. Dan kun je dit namelijk meteen doorzetten naar de developers om dit verder na te laten kijken en krijgen zij ook meteen alle informatie die zij nodig zijn van je app om dit na te gaan. Ik zet het nu ook intern door, maar omdat ik het niet kan repliceren wil ik je echt vragen om dit ook zelf door te zetten. 

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd dat je die foute datum niet hebt gezien, terwijl je er wel een screenshot van maakte.

Badge +3

Vreemd dat je die foute datum niet hebt gezien, terwijl je er wel een screenshot van maakte.

Het is gewoon te reproduceren (Android). Als ik 29 mei (morgen) kies krijg is er ook eentje voor vandaag (28 mei).

Als ik 30 mei kies gaat het wel goed

Nog een dingetje, ze zijn beiden voor een reis Rotterdam - Schiphol dus je moet er eigenlijk eentje voor de heenreis en eentje voor de terugreis bestellen ❓

Beter nog, vergeet die e-tickets en gebruik je bankpas op het perron, is nog 40% goedkoper ook buiten de spits.

Reputatie 1

Ik kan dit wel reproduceren. Bij een reisdatum in de toekomst overschakelen van enkel naar retour, dan worden twee dezelfde toekomstige datums weergegeven. Vervolgens een paar schermen verder valt de tweede datum terug naar het heden. Dit in de Android NS App.

Badge +3

Ik kan dit wel reproduceren. Bij een reisdatum in de toekomst overschakelen van enkel naar retour, dan worden twee dezelfde toekomstige datums weergegeven. Vervolgens een paar schermen verder valt de tweede datum terug naar het heden.

Als je eerst retour kiest en dan de eerste datum wijzigt naar morgen (de tweede verandert mee) dan gaat het wel goed. Blijft raar dat er als reis dan 2x toeslag voor alleen de heenreis staat.

Reputatie 6

Indien je dit tegenkomt wil ik je vragen om dit te rapporteren via de weg die ik in mijn eerdere comment aangegeven heb!

Badge +3

Voor mij teveel moeite (bankpas voldoet ook), maar voor TS @LOESSTAP die hierdoor daadwerkelijk met één ticket voor de verkeerde datum zit zou er een oplossing moeten zijn, anders dan had je maar beter moeten lezen (want op het vorige scherm stond het gewoon ‘goed’).

Hey LOESSTAP. Welkom bij de NS Communnity.

Ik kan dit helaas niet repliceren als ik je stappen volg, ik krijg dan namelijk wel tweemaal een toeslag voor de goede dag. Ik wil je vragen om dit door te zetten in de app onder Meer > Hulp > NS App > Contact met App Support. Dan kun je dit namelijk meteen doorzetten naar de developers om dit verder na te laten kijken en krijgen zij ook meteen alle informatie die zij nodig zijn van je app om dit na te gaan. Ik zet het nu ook intern door, maar omdat ik het niet kan repliceren wil ik je echt vragen om dit ook zelf door te zetten. 

Ik het ook vermeld op de door jou genoemde locatie. Bedankt!

Badge +3

Je kunt ook mailen naar mlab@ns.nl of support@nsmlab.zendesk.com maar als je het vanuit de NS app doet hebben ze je telefoongegevens er meteen bij.

Mijn ervaring is dat ze redelijk snel reageren, hier een oud topic

https://community.ns.nl/de%2Dns%2Dreisplanner%2D58/reisbewaking%2Din%2Dns%2Dapp%2Ddoet%2Dhet%2Dniet%2D71623?postid=509778#post509778

Reputatie 1

Exact dezelfde datum-fout bij de enkel/retour Groepsticket Daluren bestelschermen.

Dit ook maar gerapporteerd bij het e-mailadres app op ns.nl.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie deze samen met @Robert B gisteren op X. Ik vraag mij even af of dit is opgelost. Zo te zien dus niet en wat mij dan echt choqueert is dat de klantenservice alle verantwoordelijkheid afwijst. NS heeft een bug lost die niet op en de klant moet dus maar betalen?

 

 

....... en wat mij dan echt choqueert.....

Misschien is het voor je welbevinden beter om niet elk probleempje welke andere ondervinden op jezelf te projecteren en/of hier nogmaals te herplaatsen. Het staat immers toch al op X.

De klant denkt een bug te zien, maar beter is de ingevulde gegevens te controleren voor de klant daadwerkelijk besteld. Dan voorkom je verkeerde bestellingen.

Reputatie 7

De klant denkt een bug te zien, maar beter is de ingevulde gegevens te controleren voor de klant daadwerkelijk besteld. Dan voorkom je verkeerde bestellingen.

Het is een bug, dat de klant niet oplet is een ander probleem. Lekker makkelijk om de schuld weer af te schuiven naar de klant terwijl dit probleem helemaal niet was voorgekomen als de bug nooit had bestaan.

 

Er staat dat het een retourtje is voor 28 mei en 28 mei, dan is het gek dat dat opeens veranderd in het bevestigingsscherm naar 28 mei en 27 mei, als dat geen bug is dan weet ik het ook niet meer.

 

De schuld ligt in dit geval eerst bij NS, zodra de klant het heeft bevestigd ligt de schuld bij de klant, maar nogsteeds niet voor de volle 100%.

Als klant mag je best verwachten dat alles naar behoren werkt, de bevestigingsscherm is gemaakt voor de klant om te kijken of ze alles juist hebben in gevuld.

Als de klant, en niet de leden hier welke er compleet buiten staan, denkt dat deze naast niet opletten bij bestellen is misleid door een bug, dan kan de klant zich melden bij de NS klantenservice en deze beoordeeld uiteindelijk de klacht en/of claim. Zo simpel is het, daar hoeft niemand geshockeerd van te geraken.

Reputatie 7

denkt dat deze naast niet opletten bij bestellen is misleid door een bug.

Het denken hoeft niet want het is een feit, gelukkig hebben we op dit forum de vrijheid om het over van alles te hebben.

Verder in discussie gaan doe ik niet meer met jou, want je zal NS met je leven beschermen al maken ze de grootste blunder ter wereld, veel succes nog verder.

Reputatie 7

Overigens helpt de klantenservice voor geen meter, anders zou de klant niet lopen zeuren op X.

 

 

Reputatie 1

Ik kan dit wel reproduceren. Bij een reisdatum in de toekomst overschakelen van enkel naar retour, dan worden twee dezelfde toekomstige datums weergegeven. Vervolgens een paar schermen verder valt de tweede datum terug naar het heden. Dit in de Android NS App.

 

Exact dezelfde datum-fout bij de enkel/retour Groepsticket Daluren bestelschermen.

Dit ook maar gerapporteerd bij het e-mailadres app op ns.nl.

 

De datum-fout bij de IC Direct Toeslag en bij het Groepsticket Daluren is opgelost door de update van de Android NS app van 8.0.0 naar 8.1.2 van 16 juli 2024.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens helpt de klantenservice voor geen meter, anders zou de klant niet lopen zeuren op X.

 

 

Maar dan hoeft dat X-bericht niet nogmaals in deze community geplaatst te worden. Ben dat X-bericht nu in 2 verschillende topics tegengekomen.

Reputatie 7
Badge +1

Overigens helpt de klantenservice voor geen meter, anders zou de klant niet lopen zeuren op X.

 

 

Maar dan hoeft dat X-bericht niet nogmaals in deze community geplaatst te worden. Ben dat X-bericht nu in 2 verschillende topics tegengekomen.

Wil je dat 2e topic dan even aangeven?? 

Overigens helpt de klantenservice voor geen meter, anders zou de klant niet lopen zeuren op X.

Nee, de klant krijgt niet het antwoord van de NS klantenservice welke deze graag wil horen, dat is iets compleet anders.

Reageer