Ik heb een retour kaart gekocht voor de Intercity Direct toeslag. Er gaat wat mis in het menu.
Dit zijn de stappen die ik deed:
Ik ga naar het kaartverkoopmenu en onder de toeslagen geef ik de datum aan (in dit geval heb ik 28 mei geselecteerd):

Vervolgens selecteer ik retour: Dan verschijnt het volgende scherm:

Beide datums staan dan op 28 mei. Je hoeft niet alsnog de datum te kiezen. Is ook wel logisch want een dagretour is altijd op dezelfde dag. Dus het handige is dat je dan niet opnieuw de dag hoeft te kiezen.
Ik klik op volgende; geef de naam op en ga door naar het volgende scherm. Daarna krijg je een overzicht van de bestelling:

Daar zie je dus wel dat het ene kaartje op 27-05 staat en het andere kaartje op 28-05. Helaas heb ik dit niet meer gezien omdat ik er echt heel zeker van was dat ik beide datums op 28 mei had staan. En doordat de datum niet dikgedrukt staan in dit overzicht is dat me echt totaal ontgaan.
Ik heb gebeld naar de klantenservice. Helaas werd ik werd verteld dat ik het zelf fout had gedaan omdat niet de app de datum invult, maar ik zelf (wat niet klopt) en dat ik de datums in dit laatste schermpje beter had moeten controleren ( dat is zo), maar mijns inziens is dit gewoon een bug in het systeem. In dit geval is de onjuiste datum overgenomen en had op z’n minst ook in het overzichtsscherm de definitieve datums dik gedrukt kunnen zijn desnoods een waarschuwing dat het onlogisch is dat als je een dagretour besteld de datums aan elkaar gelijk horen te zijn. Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Ik kreeg een bevestigingsmail met vertrekdatum 28-5 en retour datum 27-5. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik hoop dat dit jullie help het product te verbeteren. Succes met de verdere analyse