beantwoord

Fout check in systeem fietsenstalling Utrecht Stationsplein.


Eergisteren, 13 februari 2018 krijg ik bij het uitchecken van mijn fiets te horen dat ik 7,50 moet betalen. Dit vind ik heel vreemd omdat ik nooit me fiets langer dan 24 uur in de stalling laat staan; ik reis namelijk elke dag op en neer. Ik probeer dit uit te leggen aan de medewerker maar hij wilt het niet horen en drukt de pin automaat voor mijn neus en vermoeid besluit ik in te stemmen. Ik betaal en fiets naar huis.
De volgende dag check ik weer in, en bij het uit uitchecken vraagt hij weer om 3,75! Dat zou toch onmogelijk moeten zijn, als ik gisteren al 7,50 had betaald en mijn fiets nog steeds nooit langer dan 24 uur heeft gestald.
De hele sympathieke meneer legt uit dat bij het inchecken en uitchecken de scanners alle passen lezen met een chip, dus ook de bibliotheek pas en de studentenpastoraat etc... Daardoor ontstaan er nu deze fouten. Dit is voor mij compleet nieuwe informatie. Op de poortjes in het station scant hij toch ook alleen mijn ov chipkaart? Ik krijg ook nooit een foutmelding bij het inchecken voor de fiets. "Check in ok" zie ik elke ochtend. Maar blijkbaar werkt dat dus met iedere pas, en dat is dan mijn verantwoordelijkheid om alleen mijn ov chipkaart er voor te houden terwijl dat systeem dus gewoon niet goed werkt!

Ik ben hier nu inmiddels flink klaar mee en wil graag mijn 11,25 terug en een verbetering in dit foutieve systeem wat vast niet bij mij problemen zou opleveren. Zet er desnoods een bord bij met een voorlichting over het feit dat hij ook je bibliotheek pas scant!
icon

Beste antwoord door Denice NS 16 februari 2018, 11:53

Dag Samreidn. Welkom op het Serviceforum.

Vreemde zaak! En natuurlijk erg vervelend.

Ik wil je adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice via Facebook of Twitter. Hier zijn namelijk ook collega's actief die gespecialiseerd zijn in het gebruik van de fietsenstallingen 🙂 Telefonisch contact opnemen kan ook via 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2, daarna optie 3).

Bekijk origineel

1 reactie

Dag Samreidn. Welkom op het Serviceforum.

Vreemde zaak! En natuurlijk erg vervelend.

Ik wil je adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice via Facebook of Twitter. Hier zijn namelijk ook collega's actief die gespecialiseerd zijn in het gebruik van de fietsenstallingen 🙂 Telefonisch contact opnemen kan ook via 030-7515155 (lokaal tarief, menu optie 2, daarna optie 3).

Reageer