Skip to main content

foute datum bij meereiskorting niet herstelbaar

• January 18, 2025
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Ik heb per abuis een foute datum voor de meereiskorting geboekt. Ik had de juiste datum eerst gekozen, maar ontdekte dat ik ook mijn vrouw toe kon voegen en klikte terug om dat te doen. Toen heb ik niet opgemerkt dat de datum fout was en de tickets gekocht. De fout ontdekte ik binnen minuten, maar kon die na betaling niet herstellen. Kan dat opgelost.? Ik heb nu nieuwe tickets gekocht, maar zal die met de foute datum niet gebruiken. 

2 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7514 reacties
  • January 18, 2025

Hoi Webjaap,

In principe kun je geen geld terugkrijgen voor e-tickets, omdat ze niet ongeldig gemaakt kunnen worden en je er dus alsnog mee zou kunnen reizen. Je kunt een poging wagen bij de klanteNService, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13875 reacties
  • January 18, 2025

Als je via de app de kaartjes hebt besteld, dan zou je voor betaling een overzicht hebben gehad met route, datum, naam. Op dat moment kun je nog corrigeren. Voor betaling heb je ook de voorwaarden geaccepteerd, waarin staat dat na betaling wijzigen en restitutie niet mogelijk is. Het is triest dat een foutje je nu extra geld kost, maar bij een e-ticket kan men niet zien of deze toch gebruikt wordt/is. Een e-ticket kan ook niet ongeldig gemaakt worden.