Foutje in reisplanner?

• 24 september 2014
  • 9 reacties
  • 416 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
In de reisplanner kan ik sinds vandaag geen datum en tijd bij een te plannen reis kiezen....hoe kan dat? Programma opnieuw geinstalleerd zonder succes..

9 reacties

Reputatie 6
Badge
Gezien je het over een programma hebt, ga ik van de mobiele app uit van NS Xtra.
Zo ja, om welke telefoon gaat het die je gebruikt?
Reputatie 4
Badge
Ik heb geen probleem daarmee. Wel klopt mijn saldo niet, de laatste check-uit staat wel in de reishistorie maar de saldo teruggave bij die checkout is in de reisplanner app niet verwerkt.

(Android 4.1.2, Reisplanner 3.3)
Beste Metha,
dankjewel voor je post en goed dat je het forum hebt gevonden!
Ik heb zelf de reisplanner app en net even gekeken, maar ik ondervind hier geen problemen mee. Is het inmiddels gelukt?
Vriendelijke groet, Robby
@Robby NS
Ook bij mij geeft de reisplanner (versie 3.3, Android 4.1.2) op mijn Galaxy S3 mini onjuiste informatie omtrent kaartsaldo.
Volgens de reisplanner zou mijn saldo nog €6,50 zijn, terwijl dat volgens TLS €15,20 zou moeten zijn.
Ook volgens de NS kaartautomaat op het station tegenover mijn woning bedraagt het saldo € 15,20.

Ook op mijn tablet (versie 3.3, Android 4.2.2) krijg ik dezelfde resultaten.

Prijs je dus gelukkig dat het bij jou wel goed functioneert,
In de reisplanner kan ik sinds vandaag geen datum en tijd bij een te plannen reis kiezen....hoe kan dat? Programma opnieuw geinstalleerd zonder succes..
Er zit inderdaad een flinke bug in de laatste versie Reisplanner voor iOS, maar alleen voor IPads. De datum en tijd in het onderdeel "Reisplanner" zijn ofwel onzichtbaar ofwel geheel aan de rand van de keuzebox een heel klein stukje zichtbaar. Op iPhones doet zich dit niet voor.
Eigenlijk valt er met de huidige versie niet te werken ...
Reputatie 4
Badge

Volgens de reisplanner zou mijn saldo nog €6,50 zijn, terwijl dat volgens TLS €15,20 zou moeten zijn.

Dan was je laatste reis er een van 8 of minder tariefeenheden met 40% korting in de tweede klas. De NS app update het saldo alleen bij inchecken en niet bij uitchecken waardoor de 8,70 teruggave niet verwerkt is.
Ja bij mij werkt op iPad reisplaner ook niet goed op ifone Wel en de je reissado in zien klopt ook niet moet wat aan gedaan woorden

Dan was je laatste reis er een van 8 of minder tariefeenheden met 40% korting in de tweede klas. De NS app update het saldo alleen bij inchecken en niet bij uitchecken waardoor de 8,70 teruggave niet verwerkt is.

Welk nut heeft het dan om aan te geven wat het saldo van de OVC is.
Als het werkelijke saldo €15,20 is, moet je niet aangeven dat het saldo €6,50 is. Daarmee zet je de gebruiker op het verkeerde been en is die optie van de reisplanner in feite waardeloos.

In mijn reishistorie staat die reis wel volledig verwerkt, dank zij de uitcheck.

Als NS strikt genomen die (in mijn geval) €8,70 niet teruggeboekt heeft, zou ik die dus alsnog kunnen claimen, zodat zij het saldo daardoor handmatig kunnen aanpassen.
Gewoon restitutie vragen van de bij de incheck ingehouden €10 onder opgave dat volgens de reisplanner niet zou zijn uitgecheckt, gezien het saldo.
Woensdag is ontdekt dat er een bug is in de Reisplanner Xtra op de iPad. Als de iPad al iOS8 heeft, is het niet mogelijk om een andere vertrektijd te kiezen als je wil gaan plannen. Dit probleem is inmiddels opgelost en de nieuwe versie van de Reisplanner Xtra wordt bij Apple aangemeld. Als het goed is, staat de update met oplossing binnen 2 dagen online.

Ik zal de feedback over het saldo ook intern even doorzetten.

Reageer