beantwoord

Fraude met superdalretour?

• 5 januari 2019
  • 4 reacties
  • 240 Bekeken

Op dit moment maak Ik gebruik van een superdalretour. Op de achterzijde van mijn digitale ticket staat een foto van iemand die Ik niet ken. Reist hij op mijn kaartje?
icon

Beste antwoord door MoDe 5 januari 2019, 12:55

Op e-tickets staan foto's van onbekende personen. Deze zijn voor het opleuken van je ticket. Jouw ticket kan alleen door jou gebruikt worden. De gegevens die je moet invullen, moeten overeenkomen met je id.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Op e-tickets staan foto's van onbekende personen. Deze zijn voor het opleuken van je ticket. Jouw ticket kan alleen door jou gebruikt worden. De gegevens die je moet invullen, moeten overeenkomen met je id.
Hi Betty. Welkom bij de Community.

De afbeelding op je ticket is een standaard achtergrond afbeelding. Dus nee, deze persoon reist niet op jouw kaartje 😉
Badge +3
Stock foto inderdaad, maar wel jouw naam en geboortedatum en reisdatum natuurlijk. Ik was een dame volgens de foto ooit ;-)

Als je heel goed kijkt (of het ticket uitprint) staan die gegevens zoals je naam e.d. ook als 'watermerk' over die willekeurige foto heen.

Zichtkenmerken noemden ze dat (juist om fraude te voorkomen), net zoals een caissière een vals bankbiljet snel herkent. Gelukkig is NS daar nu vanaf gestapt (zie andere topics) en is gewoon de Aztec (blokjes) code van je ticket het enige dat nodig is voor een geldig ticket. Die is erg goed beveiligd en staat ook alle info in.
Reputatie 5
De SNCB gebruikt foto's van treinen. Lijkt me een logischer keuze. Hierbij bewezen.

Reageer