beantwoord

Fyra Toeslag enkele reis (2e klas) - aanvragen geld terug

• 25 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 319 Bekeken

Goede morgen,

toen ik bij Schiphol de trein verliet wilde ik zsm uitchecken om te voorkomen dat ik dit vergat. Dat deed ik dus bij het eerste scan paaltje dat ik zag. Dit bleek achteraf echter een Fyra Toeslag poortje. Nu wil ik hier graag het geld voor terug vragen, echter zie ik hier online nergens de mogelijkheid voor.

Ik wist niet eens van het bestaan van andere poortjes dan in- en uit-checken en er stonden geen andere paaltjes in de buurt, dus ging ik er vanuit dat dit de juiste paaltjes voor uitchecken waren.

Bij deze alvast wat details:

08-08-2014
15:16 Schiphol
NS Hispeed
Fyra Toeslag enkele reis (2e klas)
Verwijderd
€ 2,30

Alvast bedankt voor uw antwoord.

B.G. Winkel
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 augustus 2014, 13:38

Beste Bas W, ik begrijp dat je per ongeluk de toslag voor de Intercity Direct op je OV-chipkaart hebt geladen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen? Dan kan ik je hiermee verder helpen. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'overige producten'.
Bekijk origineel

6 reacties

Beste Bas W, ik begrijp dat je per ongeluk de toslag voor de Intercity Direct op je OV-chipkaart hebt geladen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen? Dan kan ik je hiermee verder helpen. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'overige producten'.

Hi Femke, bij deze voor de zekerheid een reminder voor het privebericht dat ik drie dagen geleden naar je heb gestuurd.
Dat zijn de zogenoemde Toeslagzuilen. Die staan op het perron, in tegenstelling tot de 'gewone' poortjes voor het in- en uitchecken. Overigens is duidelijk vermeld dat je bij die paaltjes alleen een toeslag kunt kopen... Zie bijvoorbeeld deze afbeelding: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercity_direct#mediaviewer/Bestand:Intercity_Direct_Toeslagpaal.JPG

Dat van dat
Voor het geval het u nog eens overkomt: binnen 30 minuten kunt u de toeslag annuleren, door uw kaart nogmaals aan te bieden bij de toeslagzuil.

Voor restitutie van de toeslag, zou ik contact opnemen met de Klantenservice: https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false Of wacht tot een moderator hier uw bericht leest... Ik vraag mij wel af of uw verzoek kans van slagen heeft...

@Hendrik: dat van die binnen 30 minuten annuleren wist ik niet, ik dacht dat komt wel na mijn vakantie online ofzo. Bedankt iig voor het advies.
Het woord TOESLAG staat toch echt duidelijk op de palen. Bovendien hebben ze duidelijk een andere kleur dan de normale CICO-palen, waarvan er boven in de Plaza een stuk of 100 (probeer ze maar eens te tellen) staan. Ik snap niet hoe mensen dit fout kunnen doen.

@ luchtmacht, ik snap je reactie, echter, als je nog nooit zo'n rood paaltje hebt gezien denk je (als je haast hebt en hem pas opvalt als je er langsloopt): het zal wel een uitcheck paaltje zijn. Ik lette niet erg op moet ik toegeven maar ben gewend dat je zsm kan uitchecken, wat hier dus niet het geval is.

Ik besefte mij de (mogelijke) fout pas toen ik inderdaad boven die (100) paaltjes zag... maarja... dat was te laat.
Badge
Dat zijn de zogenoemde Toeslagzuilen. Die staan op het perron, in tegenstelling tot de 'gewone' poortjes voor het in- en uitchecken. Overigens is duidelijk vermeld dat je bij die paaltjes alleen een toeslag kunt kopen... Zie bijvoorbeeld deze afbeelding: http://nl.wikipedia.org/wiki/Intercity_direct#mediaviewer/Bestand:Intercity_Direct_Toeslagpaal.JPG

Voor het geval het u nog eens overkomt: binnen 30 minuten kunt u de toeslag annuleren, door uw kaart nogmaals aan te bieden bij de toeslagzuil.

Voor restitutie van de toeslag, zou ik contact opnemen met de Klantenservice: https://www.ns.nl/virtuele-assistent/virtuele-assistent/?hint=contactopnemen&delay=false Of wacht tot een moderator hier uw bericht leest... Ik vraag mij wel af of uw verzoek kans van slagen heeft...
Het woord TOESLAG staat toch echt duidelijk op de palen. Bovendien hebben ze duidelijk een andere kleur dan de normale CICO-palen, waarvan er boven in de Plaza een stuk of 100 (probeer ze maar eens te tellen) staan. Ik snap niet hoe mensen dit fout kunnen doen.

Reageer