beantwoord

Geactiveerde Keuzedag onbedoeld gebruikt voor verkeerde dag

• 12 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

Op mijn OV-chipkaart staat nog een keuzedag die ik wil gebruiken voor een langere reisdag over enkele weken. Ik wil voor een korte reis gebruik maken van de 40%-korting. Waarom kan ik die mogelijkheid niet kiezen. Het systeem schrijft automatisch de keuzedag af. Nu ben ik de keuzedag kwijt (tegenwaarde is € 5,00) en moet de lange reis gaan betalen (tegenwaarde € 35,00).
icon

Beste antwoord door Pe_pe 12 augustus 2014, 11:22

U hebt die mogelijkheid kunnen kiezen door uw keuzedag pas op te halen zodra u hem wilt gaan gebruiken. Door hem toch op te halen hebt u de keuze gemaakt om de keuzedag bij de eerstvolgende treinreis te gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

U hebt die mogelijkheid kunnen kiezen door uw keuzedag pas op te halen zodra u hem wilt gaan gebruiken. Door hem toch op te halen hebt u de keuze gemaakt om de keuzedag bij de eerstvolgende treinreis te gebruiken.

Daar ben ik inmiddels dus wel achter. De NS heeft dit nergens aan gegeven. Er zijn wel data aangegeven waarop de volgende keuzedag beschikbaar is, maar daar is geen waarschuwing aan gekoppeld: pas op: pas laden als je de (keuzedag)-reis daadwerkelijk gaat maken.
Ik heb inmiddels van meerder mensen in mijn omgeving begrepen dat zij dezelfde "fout" hebben gemaakt, maar is het wel een fout van de gebruiker of van het systeem?
Ik ben het met u eens dat het systeem een stuk klantvriendelijker had kunnen en moeten zijn. Het zou al veel helpen als men gewoon bij een kaartautomaat (of desnoods bij een balie) net zo gemakkelijk producten weer even van de kaart af kon halen als dat ze erop gezet zijn.
Volledig mee eens.
Welkom op het forum Sjef Wolfs!

Als je een Keuzedag bij de kaartautomaat ophaalt, reis je inderdaad de eerstvolgende reis vrij. Het is daarom verstandig om in het vervolg je Keuzedag pas kort voor vertrek op je OV-chipkaart te activeren. Ik heb je verder een privébericht gestuurd, aangezien ik je graag eenmalig coulance wil bieden.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Deze case is afgehandeld.
Keuzedag gebruikt die een jaar te gebruiken is bij Keolis dit staat verwarrend op het scherm
Voor dergelijke situaties kun je het beste contact opnemen met onze Klantenservice, @wittekip12 . Via de Klantenservice kunnen we meekijken met je situatie en wellicht een oplossing vinden voor je. Kies hierbij voor de Live Chat of Sociale Media voor een snelle oplossing.

Reageer