beantwoord

gebruik app Xtra zonder persoonlijke kaart niet mogelijk?????

Ik heb online 4 dagretours gekocht, die zou ik via de app Reisplanner Xtra op mijn telefoon moeten kunnen zetten. Echter ik kan pas op de app inloggen wanneer ik mijn kaart koppel, zo lijkt het. Ik hoop dat dat niet klopt. Ik heb (en wil) geen persoonlijke OV-kaart, hoe krijg ik de door mij reeds aangeschafte kaarten in mijn app?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 6 juli 2017, 20:19

Update: De terugkoppeling die ik heb ontvangen vanuit de appdevelopers is als volgt.
Er is niks aan de hand, dit is alleen niet de manier om een eticket te laden. Klanten worden op het verkeerde been gezet door de zin “Open uw persoonlijke pagina op uw mobiele telefoon”. Dit slaat op de “selfservice” pagina waar de bevestigingsmail naar toe linkt, maar NIET naar iets in de app. Klanten moeten op hun telefoon naar de link gaan die in de bevestigingsmail wordt genoemd, die begint met https://www.ns.nl/producten/selfservice/ Ziet een klant de pagina “Nieuw: reizen met uw smartphone”, dan moet hij/zij deze openen op zijn telefoon.
Is dat duidelijk Esther? Bedankt ook voor de nuttige omschrijving Joeri Vos!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 1
Ik kan je helaas niet helpen, want ik heb nog nooit E-Tickets in de NS App geladen.
Maar misschien helpt de volgende link:
http://www.ns.nl/reisinformatie/ns-op-uw-mobiel/mobiele-tickets.html

Zelf heb ik toevallig gisteren E-Tickets uitgeprint. Als je een printer hebt en genoeg inkt heb, is het beter om je E-Ticket te printen dan te laden in de App. Want je moet anders wel rekening mee houden dat je smartphone en/of iPhone genoeg batterij hebt.
Dag EstherHS, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je tegen wat problemen aanloopt bij het inladen van je kaarten. Als het goed is, is het wel gewoon mogelijk op een Mijn NS account aan te maken, en daar op in te loggen, zonder dat je een OV-chipkaart toevoegt. Heb je misschien een screenshot voor ons, met de melding die je krijgt? Misschien kunnen we dan beter met je meedenken.
jazekers, ik volg de instructie uit de mails die ik na aanschaf van de kaarten kreeg:
na het downloaden (updaten in mijn geval) van de app op mijn telefoon, moet ik mijn accoutn koppelen om de kaarten op te kunnen halen:
ik vul mijn accountgegevens in...

Edit Chiel NS: Deze stap is duidelijk, maar ik heb hem even weggehaald omdat je je emailadres zichtbaar hebt in deze stap.
en dan vindt-ie het niet goed:
kun je hier wat mee?
-zucht- niet zo snugger van me, dank Chiel
Normaal zou ik het verder in een privégesprekje met je oppakken, maar omdat mijn dienst er zo op zit is dat niet heel handig nu en hou ik het openbaar. Lukt het inloggen op Mijn NS via de computer wel?
ja dat inloggen lukt gewoon via PC
Reputatie 7
Hallo EstherHS, excuses mijn dienst is zojuist begonnen en wilde jouw bericht sneller oppakken. Helaas is dat nu pas aan de orde, maar ik wil je graag helpen. Loop je nog steeds tegen dezelfde problemen aan?
hmmm mijn reactie is niet doorgekomen.
Ja, ik heb nog altijd hetzelfde probleem.
Als het niet kan, hoor ik dat ook graag, dan kan ik ophouden met zoeken en zal ik de kaartjes ouderwets op papier moeten meenemen.
Hallo EstherHS, heel vreemd dat je deze melding nog steeds krijgt. Dit is niet een normale melding en tot nu toe ben jij de enige van wie ik weet dat je die specifieke melding krijgt. Heb je al eens geprobeerd om de app te verwijderen, opnieuw te downloaden en het opnieuw te proberen?
Yep
maar het moet dus wel kunnen, begrijp ik.
Kan het zijn dat de app met de melding "u hebt geen kaarten, voeg eerst een kaart toe" iets anders bedoelt dan de OV-kaart?
Reputatie 7
Deze storing is bij ons totaal niet bekend. Normaal gesproken gaat hier niets fout. Ik ga kijken of de appdeveloper hier meer vanaf weet. Ik hoop z.s.m. terugkoppeling te hebben.
Voor het importeren van e-tickets hoeft/kan niet ingelogd worden. Inloggen is alleen voor kaarthouders.

Voor het importeren van het e-ticket:
- Open de e-mail 'Zo haalt u uw kaartjes op...' op uw telefoon, volg de stappen die daar staan, dus:
- Druk op de gele knop: 'Haal mijn kaartjes op >'
- Er wordt een pagina geopend, iets naar beneden staat 'Laden in de Reisplanner Xtra app op uw mobiele telefoon'. Druk daar op.
- De app wordt geopend en het ticket wordt geladen.
Reputatie 7
Update: De terugkoppeling die ik heb ontvangen vanuit de appdevelopers is als volgt.
Er is niks aan de hand, dit is alleen niet de manier om een eticket te laden. Klanten worden op het verkeerde been gezet door de zin “Open uw persoonlijke pagina op uw mobiele telefoon”. Dit slaat op de “selfservice” pagina waar de bevestigingsmail naar toe linkt, maar NIET naar iets in de app. Klanten moeten op hun telefoon naar de link gaan die in de bevestigingsmail wordt genoemd, die begint met https://www.ns.nl/producten/selfservice/ Ziet een klant de pagina “Nieuw: reizen met uw smartphone”, dan moet hij/zij deze openen op zijn telefoon.
Is dat duidelijk Esther? Bedankt ook voor de nuttige omschrijving Joeri Vos!
Aaah, dat is het probleem! Dank developers, misschien moeten jullie het hoofdstuk "Communicatie" ook onder je hoede nemen :-)
Het is dus nu gelukt met deze info, dank voor de verduidelijking Joeri!
Goed om te horen!

Reageer