Geen andere vertrektijd mogelijk in de Reisplanner Xtra app op de iPad

• 1 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 302 Bekeken

Ik krijg sinds de nieuwe release in het zoekscherm naar een treinreis niet meer de mogelijkheid om de vertrekdatum en tijd aan te passen. Ik heb mijn Ipad (met retinadisplay) al aan en uitgezet, zonder resultaat. Wie heeft er een oplossing?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Famblans, ik veronerstel dat het zo wel werkt: Op het witte balkje waar normaal: Vertrek plus de huidige tijd staat en daarachter NU , moet je even tappen. Op het witte deel dus. Dan verschijnt het menu waar je tijd en datum kunt invullen. Het werkt in ieder geval onder iOS van Apple, dus het zou op je iPad moeten functioneren. Ik heb het over de Reisplannen Xtra, en die heeft voor de meeste gebruikers een update gekregen. Mogelijk moet je die update nog uitvoeren.
Volgend beeld wordt zichtbaar bij tappen: wanneer ik in het lichtblauwe vak tap, veranderd de datum wel, maar ik kan niet zien of het de juiste is, de tijd veranderd niet!
Reputatie 7
Badge +4
Op de iPhone werkt het wel maar merkwaardigerwijs krijg ik dit beeld ook maar dan met het keuzemenu gedeeltelijk rechts in beeld en dat is niet goed te hanteren. Er lijkt inderdaad iets mis te zijn met de app op de iPad. Ik kan wel de dag maar niet de tijd selecteren. Zeer vreemd.
Bedankt Thom, ik begon al te twijfelen aan mijn verstandelijk vermogen, maar daar is gelukkig niets mis mee. Inderdaad, op de Iphone werkt het wel goed.
Reputatie 7
Badge +4
De plaatsing van het keuzemenu is niet goed. Uiterst slordig want nu is het alleen bruikbaar als je redelijk snel vertrekt. De iPad versie is uitgebreider, er zijn dus wel verschillen.

Ik denk dat er vanuit de moderatoren een signaal uit moet gaan naar de ontwikkelaars. Met het huidige Swift is het te verplaatsen in de app en dan met een rotgang updaten, zou ik zeggen. Ik dacht even dat het in de laatste update van iOS zou kunnen zitten maar andere apps met dit menu en plaatsing werken wel.

Ik heb even bij Apple gekeken en u heeft zonder meer gelijk. Het is daar ook door diverse mensen gesignaleerd. Gezien het feit dat de ontwikkelaars deze beoordelingen zeker zullen lezen, neem ik aan dat ze er wat aan doen. Dank dat u de afbeelding even postte. Bijzonder onnodige, vreemde en onverwachte fout van de programmeurs.
Welkom op het forum fam.blans!

Vorige week is er in de Reisplanner Xtra op de iPad een bug ontdekt. Als de iPad al iOS8 heeft, is het niet mogelijk om een andere vertrektijd te kiezen als je een reis wilt plannen. Dit probleem is inmiddels opgelost en de nieuwe versie van de Reisplanner Xtra is bij Apple aangemeld. Je kunt de update met de oplossing downloaden in de App Store.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Updaten lijkt nog niet te gaan, downloaden wel als je hem nog niet hebt. Normaal word je bij een update ook verwittigd. Niet zo vreemd als de app alleen bij Apple is aangemeld, want dan is die nog niet direct beschikbaar.

Het is dus een kwestie van geduld. Ik moet wel zeggen dat de app er op de iPad verder goed uitziet, ik gebruik hem alleen op de iPhone maar het grote scherm geeft inderdaad wat extra mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +4
De wachttijd voor iOS-apps is op dit moment 10 dagen, ik ben benieuwd wanneer de Reisplanner-app is aangemeld.

http://appreviewtimes.com
Reputatie 7
Badge +4
Er is een update voor de reisplanner en het probleem van fam.blans is opgelost. Het werkt nu goed. Tijd en datum zijn nu in te stellen zoals verwacht.

Reageer