beantwoord

geen ov chipkaart, vanuit brabant naar Groningen

• 28 juni 2019
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Hoi,

Ik moet zondag vanuit Eindhoven naar Groningen.
Ik heb gekeken wat voor soort ticket je kan bestellen..
Als ik de dagkaart van 53 euro koopt via jullie site , hoef ik dan maar 1x In te checken in Eindhoven en pas uit checken in Groningen?

Krijg ik dan ook gelijk een eticket als ik het besteld heb via mijn mail box?
En hoe kan ik door de poortjes met een eticket?
Een ov chipkaart is dan ook niet nodig?
Want die heb ik niet.
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 juni 2019, 07:41

Om alleen van Eindhoven naar Groningen te reizen is een enkele reis voldoende, deze kost €26,50. Deze is ook verkrijgbaar als e-ticket; met dit ticket spreken we niet meer over inchecken, op het ticket staat een QR-code waarmee de poortjes geopend kunnen worden. Om ook op dezelfde dag terug te kunnen reizen zou je, bij ns.nl, inderdaad op de € 53,- variant uitkomen.

In plaats van een ticket aan te schaffen via ns.nl zou je ook eens kunnen kijken of er een actiekaartje beschikbaar is, zeker op zondag zijn daar goede alternatieven (bijvoorbeeld een dagkaart van het kruidvat voor € 16,50. Een goed overzicht van beschikbare actiekaartjes en de bijbehorende voorwaarden vind je hier. Heb je vragen over een bepaald ticket, stel ze vooral hier, je krijgt hier alle hulp om het beste ticket voor je te vinden.
Bekijk origineel

6 reacties

Om alleen van Eindhoven naar Groningen te reizen is een enkele reis voldoende, deze kost €26,50. Deze is ook verkrijgbaar als e-ticket; met dit ticket spreken we niet meer over inchecken, op het ticket staat een QR-code waarmee de poortjes geopend kunnen worden. Om ook op dezelfde dag terug te kunnen reizen zou je, bij ns.nl, inderdaad op de € 53,- variant uitkomen.

In plaats van een ticket aan te schaffen via ns.nl zou je ook eens kunnen kijken of er een actiekaartje beschikbaar is, zeker op zondag zijn daar goede alternatieven (bijvoorbeeld een dagkaart van het kruidvat voor € 16,50. Een goed overzicht van beschikbare actiekaartjes en de bijbehorende voorwaarden vind je hier. Heb je vragen over een bepaald ticket, stel ze vooral hier, je krijgt hier alle hulp om het beste ticket voor je te vinden.
Goedemorgen Amberrr en welkom bij de Community.

Dat wordt een mooie reis! Tridek_ok heeft je goede tips gegeven. Wat betreft hoe je het E-ticket gebruikt, kan je hier lezen.

Een dagkaart is vooral handig als je een dag lang op meerdere trajecten reist, en geen beperkingen wilt hebben (spits). In het weekend heb je al niet te maken met de spits. En als je alleen op één traject reist, is een actiekaartje waarschijnlijk voordeliger voor je.
Als je vragen hebt, stel ze gerust!
Een dagkaart is vooral handig als je een dag lang op meerdere trajecten reist, en geen beperkingen wilt hebben (spits). In het weekend heb je al niet te maken met de spits. En als je alleen op één traject reist, is een actiekaartje waarschijnlijk voordeliger voor je.
Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Een actieticket is niet alleen voordelig als je op één traject reist, het door mij gelinkte kruidvat-ticket is ook gewoon een dagkaart waarmee je de hele dag mag reizen.

Geldigheid Kruidvat treinkaartjes

Met een treinkaartactie van Kruidvat kun je één dag kris, kras met de trein door Nederland. Je hoeft dus geen vertrek en aankomststation te kiezen. Op zaterdag en zondag zijn er geen tijdsrestricties. Van maandag t/m vrijdag mag je NIET reizen van 6:30 uur tot 9:00 uur, en van 16:00 uur tot 18:30 uur. Let op: je moet de trein echt verlaten hebben als de spits begint. Deze treinkaartactie is ook geldig bij Arriva, Qbuzz, Keolis, Breng, Connexxion en Blauwnet. Je mag geen gebruik maken van Thalys en Eurostar. Voor Intercity Direct (Schiphol – Rotterdam v.v.) en ICE gelden de gebruikelijke toeslagregels.

Ik begrijp dat een ticket aangeschaft op ns.nl winstgevender is voor jouw werkgever, als reiziger zoeken we gewoon naar de voordeligste optie.
Wij kijken altijd naar de beste en voordeligste optie voor de reiziger! Als je op een door de weekse dag "kris kras" door Nederland wilt reizen, zonder rekening te houden met de spits, dan is een dagkaart een goede optie.

In dit geval zou ik ook het Kruidvat ticket adviseren! 😊
Reputatie 4
Tenzij je toch al patat en een milkshake wil halen, dan is deze voor €19 weer goedkoper: https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/smullers.html

Let wel op dat dit een dagretour is en geen dagkaart! Je kunt wel kiezen voor 2 enkeltjes, mocht je op een andere dag terugreizen.
Badge +3
Let wel op dat dit een dagretour is en geen dagkaart! Je kunt wel kiezen voor 2 enkeltjes, mocht je op een andere dag terugreizen.
Dan betaal je wel €5 meer (dus €24) maar is alsnog spotgoedkoop voor Groningen - Eindhoven, vooral als je inderdaad niet dezelfde dag terug gaat.

Reageer