Geen samenreiskorting door vertraging internationale trein | NS Community
beantwoord

Geen samenreiskorting door vertraging internationale trein

  • 16 September 2021
  • 5 reacties
  • 169 Bekeken

Hoi, 14 september kwam ik met mijn vrieindin aan op utrecht met de nightjet vanuit Wenen. Vanwege de vertraging van de nightjet zou de overstap naar trein naar Groningen al beetje krap zijn. Toen we op perron aankwamen eerst snel geaocht welke perron we moesten hebben, de borden op het station bleken later echter niet te kloppen toen we medewerker vroegen. Eenmaal op juiste perron nog een automaat gezocht om samenreiskorting erop te zetten in de enkele minuten die we nog hadden (echter deze was niet op het perron te vinden. Kan dit achteraf nog worden verrekend?

icon

Beste antwoord door Mark NS 16 September 2021, 12:26

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi ppppalman, welkom op de NS Community. 

In principe kan Samenreiskorting niet achteraf alsnog toegekend worden, het zou dan een coulancekwestie worden. Je kunt contact opnemen met de klantenservice door te bellen of door een bericht te sturen via de chat, Facebook of Twitter om de situatie uit te leggen en te kijken of er toch wat mogelijk is, maar ik kan niks beloven. 

Reputatie 7
Badge +1

die ouwerwetse gele BORDen moet je niet meer vertrouwen-daarvoor zijn al jaren van die screens-die trouwens in Oostenrijk en Duitsland net zo functioneren. In NL staan ze er enkel nog vanwege aandringen van behoudende antieke groepen-in bvb FR zijn ze allang weggedaan.

Je kan van Utr naar Gron om de 30 min en ik neem aan dat die trein niet zo veel uren te laat was dat je anders niet meer voor 16.00 had kunnen instappen.

BTW-de OeBB en de meeste andere Österreichische Betriebe bieden vanaf 1/11 een Klima-Jaarkaart voor 3 eur/dag voor het hele (nou ja-als ze de laatste twijfelaars ook over de streep trekken) jaar met intro-korting. EN op je Geburtstag mag je gratis reizen, mits je al een Kortingskaart (Vorteilskarte-29 eur voor senior) hebt. Kan NS/NL volgen?

Reputatie 7
Badge

Als een paar minuten te laat betekent dat je het niet meer redt dan neem je toch de trein van een half uur later? Dan heb je alle tijd om die samenreiskorting aan de automaat te regelen.

Reputatie 7
Badge +1

In feite is dit het gevolg van het feit dat deze reis zich niet volledig online laat boeken. Van Wenen naar Arnhem met de nachttrein is online boekbaar bij NS, maar Wenen - Groningen niet. Je kunt bij NSI weliswaar “samenreiskorting” aangeven, waardoor je geen gedoe hebt met chipkaarten en automaten bij het overstappen, maar als je online dan geen prijs krijgt, dan heb je daar niks aan.

@Mark NS, komt hierin nog verbetering? Zodat de NightJet ook online boekbaar is met aansluitende treinen in Nederland?

Mark is inmiddels niet meer werkzaam bij ons.

Of hierin verbetering zal komen zou ik je niet durven zeggen. Ik zal het bij mijn collega's van NS International onder de aandacht brengen in elk geval!

Reageer