beantwoord

geld terug

  • 8 August 2022
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Na een reis naar Amsterdam op 15 juli werd op 20 juli 4 x €20 van mijn rekening afgeschreven. Na telefonisch contact met klantenservice kreeg ik op 28 juli 2 x 10,50 teruggestort. Heb al 2 keer gebeld hierover. Waar blijft de rest???

 

 

moderator: kaartnummer weggehaald ivm privacy

icon

Beste antwoord door Momo 8 August 2022, 23:48

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit is een openbaar forum, u kunt uw nummer beter weghalen. De vraag is waar die vier keer 20 euro voor waren. Als het correctietarieven waren bij Flex, is het niet zo dat u dit automatisch terug krijgt. Het maakt ook uit waar die 20 euro voor berekend is, het kan ook voor verschillende dingen zijn als u Flex heeft. Veelal zijn het zaken die mis gaan bij in- of uitchecken, in de eerste klas zitten met een tweedeklaskaartje kan ook. Kijkt u eens op de factuur, daar staat het op waar het voor is.

Reputatie 7
Badge +3

Dit gaat niet om Flex maar om Reizen op Saldo, mogelijk icm automatisch opladen van €20 per keer. De saldo checker van OV-chipkaart.nl geeft aan dat er momenteel een saldo van €19,66 op de kaart staat.

Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan met in of utichecken waardoor het instaptarief van €20 is ingehouden, misschien zelfs meer keer. Dat heeft NS gecorrigeerd met de terug betaling van 2 x €11,50. er zal ook nog voor een bepaald bedrag zijn gereisd en dan moet de rest nog op de kaart staan. Misschien is er ergens op een Amsterdams station niet bij NS in of uitgecheckt maar bij een poortje van de GVB waarna er ook bij de GVB instaptarief is berekend. Maar zonder reishistorie is niet precies te zeggen of met de terugbetaling van die 2 x €11,50 alles nu klopt.

Reageer