beantwoord

Geld terug bij niet kunnen bereiken eindstation

• 28 maart 2015
  • 1 reactie
  • 331 Bekeken

Reputatie 5
Badge
Gisteren lag het treinverkeer stil door een stroomstoring. Ook in middag bleek men nog niet in staat een trein naar Amsterdam Zuid te laten rijden. Ik heb er daarom voor gekozen naar Amsterdam Centraal te reizen en vervolgens met de bus van Connexxion verder te gaan naar mijn bestemming. Amsterdam Zuid heb ik dus nooit kunnen bereiken, tenzij ik nog uren had gewacht. Vroeger kon je voor een treinreis compensatie krijgen bij het niet kunnen bereiken van je eindstation. Door de chipkaart is dit echter onmogelijk geworden. Ik heb immers uitgecheckt op Amsterdam Centraal en niet op Amsterdam Zuid. Hoe kan ik nu GTBV aanvragen? Naar Amsterdam Centraal is mijn vertraging niet meer dan 30 minuten geweest, maar naar Amsterdam Zuid, mijn oorspronkelijke reisdoel, zou het meer dan een uur zijn geweest. Inclusief het omreizen per lijnbus was mijn totale vertraging uiteindelijk ook meer dan een uur.

Ik weet dat het omreizen per lijnbus een eigen keuze was en dat ik hier dan ook geen compensatie voor krijg, maar voor de treinreis zelf heb ik volgens de voorwaarden GTBV wel recht op compensatie, omdat de eindbestemming onbereikbaar was.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 28 maart 2015, 17:42

U hebt geen recht op een vergoeding op basis van de regeling GTBV, maar wel op een vergoeding op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS). Er bestaat daarvoor geen formulier, dus dat moet via de klantenservice worden geregeld.
Bekijk origineel

1 reactie

U hebt geen recht op een vergoeding op basis van de regeling GTBV, maar wel op een vergoeding op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden (AVR-NS). Er bestaat daarvoor geen formulier, dus dat moet via de klantenservice worden geregeld.

Reageer