beantwoord

Geld terug bij verkeerd ticket...

• 25 August 2021
  • 4 reacties
  • 233 Bekeken

Geachte,

Net op de terugweg van mijn introductieweek (24-08-2021) heb ik per ongeluk een verkeerd ticket gekocht in de trein.... 
Het ticket is ongebruikt en ik heb deze dus ook niet nodig, het is heel stom van me dat ik die dan toch gekocht had, ik moest namelijk de jongeren dagkaart kopen (dat heb ik ook gedaan en die klopt dan wél). 

Graag wil ik er ook even bij vermelden dat ik vanaf gisteren (23-08-2021) met de trein naar Eindhoven ga (vanuit Landgraaf), en dit systeem nog een beetje nieuw voor me is. Daarbij was ik behoorlijk moe van de dag zelf waardoor ik waarschijnlijk niet goed opgelet heb...  Ik koop mijn tickets altijd eerlijk, en nu heb ik dan ook een eerlijke fout gemaakt..

Ik zou het heel erg op prijs stellen als u dit begrijpt en mij het geld zou kunnen terugstorten.. 
Ik ben gister ook met de trein geweest, heen en terug, met een fiets nog erbij. vandaag ben ik ook met de trein geweest, en morgen ga ik ook met de trein, de dag daarna ook. Ik moet het zelf betalen, en gezien ik nog een student ben heb ik niet zo veel geld.. Dit is een heel erg stomme fout van me en ik hoop heel erg, ik zou het ook heel erg waarderen als u me deze reis (die ik niet gedurende spitsuren ga maken) niet gaat bekostigen. Dat lijkt mij onnodig.

Ik hoop dat u mij kunt helpen,
Dimphy Arets.

icon

Beste antwoord door Thom 25 August 2021, 00:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u daadwerkelijk twee tickets op dezelfde naam heeft gekocht en kort achter elkaar, is er mogelijk nog wel coulance. Begin te vertellen dat u twee kaartjes achter elkaar heeft besteld maar het jongerenkaartje goedkoper was.  Klantenservice is dag en nacht bereikbaar, nu ook. De kans dat u een e-ticket die al geopend is terugkrijgt, is normaal niet groot, maar wie weet.Hou de tickets bij de hand. Succes!

Wij kunnen u hier niet helpen, hooguit aangeven wat het beste is om te doen. Dit is een publiek forum, geen postadres van NS en we kunnen niet bij de administratie.

Reputatie 7
Badge +3

Een heel lang verhaal.

Staan de kaartjes op dezelfde naam voor dezelfde datum? Dan heb je een kans dat de klantenservice jou tegemoet kan komen.

Je weet dat je om een fiets mee te nemen in de trein een fietskaartje en reservering nodig hebt? Een OV-fiets huren is goedkoper als je elke dag een fiets mee neemt in de trein.

Goedemorgen,

Ik had een jongere dag kaartje gehaald omdat ik dacht deze kunnen te gebruiken bij mijn introductie week. Helaas moet ik in de uren reizen dat het kaartje niet werkt. Is het mogelijk om het kaartje “te retourneren” als het ware.

mvg, 

Tessa Klinkenberg 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is bij e-tickets niet mogelijk. Ook bij de jongerenkaart niet. Helaas voor u, het stond natuurlijk in de voorwaarden, Als u in de spits wilt reizen moet dat met een chipkaart, of desnoods een e-ticket tegen vol tarief.

Als u het geld terug zou krijgen is het nog steeds mogelijk op het kaartje te reizen, dan zou het gratis zijn. Dat doet NS natuurlijk niet.

U kunt het beste de kaart maar gebruiken op de uren dat het wel mag. U moet uiterlijk uitstappen op het laatste station dat u voor de spits bereikt.

Reageer