geld terug bij verkeerd ticket

  • 22 July 2022
  • 7 reacties
  • 607 Bekeken

Ik had perongeluk een kaartje voor aankomende Zarerdag bestelt 23 Jul 2022, deze heb ik nog niet gebruikt het is een e-ticket zou ik hiervoor misschien geld terug kunnen krijgen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Helaas krijgt u normaal geen geld terug bij een ongebruikt ticket. Het is niet na te gaan of u er nog mee zult reizen, en dan zou uw reis gratis zijn als u het geld voor de e-ticket terugkreeg. Als de ticket nog niet is gedownload of geopend, heeft u wel een kans. NS kan zien of u dat gedaan heeft of niet. Als u de ticket al heeft geopend, heeft het geen zin meer om het terug te vragen bij Klantenservice.

 

Vaak is het het beste de ticket maar gewoon te gebruiken die dag, anders is het geld weg.

Vandaag heb ik bij Keolis Blauwnet een maandkaart dalvrij reizen gekocht. In Kampen op het station wilde ik het product activeren. Er verscheen naast het dalvrij maandabonnement ook een NS keuzedag in beeld. Na het opladen van de bestelling bleek bij het inchecken bij Blauwnet alleen de keuzedag op de ov chipkaart te staan. Geen dalvrijkaart dus!

Ik ben van Kampen naar Delden gereisd met uitsluiten Keolis Blauwnet.

Ik wens dat de keuzedag wordt teruggestort/ gedraaid.

Reputatie 7
Badge

Dan zult u bij de klantenservice van Keolis moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +2

Hoe heeft u bij het inchecken gezien dat alleen de keuzedag op uw kaart stond? Aannemelijker is dat beide erop geladen zijn, maar dat de keuzedag een hogere prioriteit in het chipkaartsysteem heeft waardoor die bij het inchecken werd aangesproken in plaats van het abonnement.

@Vareo Lijkt me dat Keolis weinig met die keuzedag kan, dus TS zal daarvoor bij de NS klantenservice moeten zijn.

Badge +3

Wat er op de kaart staat kan je inzien bij een automaat (station, supermarkt) of via ov-chipkaart https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm

Ik vermoed dat Daniel gelijk heeft, en je Blauwnet abonnement er gewoon bij staat.

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag heb ik bij Keolis Blauwnet een maandkaart dalvrij reizen gekocht. In Kampen op het station wilde ik het product activeren. Er verscheen naast het dalvrij maandabonnement ook een NS keuzedag in beeld. Na het opladen van de bestelling bleek bij het inchecken bij Blauwnet alleen de keuzedag op de ov chipkaart te staan. Geen dalvrijkaart dus!

Ik ben van Kampen naar Delden gereisd met uitsluiten Keolis Blauwnet.

Ik wens dat de keuzedag wordt teruggestort/ gedraaid.

Blijkbaar heb je akkoord gegeven om alle klaarstaande bestellingen op jouw kaart te laden.

Kijk in MijnNS of je de reis van de keuzedag kunt terug zien. Of jouw maandkaart is aangesproken kun je bij MijnOVchipkaart zien als je daar een account hebt. Een keuzedag kan niet teruggedraaid worden. Laat je het geld terugstorten dan krijg je een paar euro. 

Badge +3

Als een Keuzedag (aantoonbaar) aangesproken is na een suffe handeling bij een (Blauwnet) automaat op Kampen kan je daar heel misschien wel een vergoeding voor krijgen.

In de vorm van een soortgelijk e-ticket (dus couponcode voor een Dagkaart Daluren, dus mag je niet mee in de spits reizen).

Reageer