beantwoord

Geld terug krijgen voor niet gebruikte eenmalige ovkaart

• 23 december 2017
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Ik had vandaag op het station een kaartje gekocht naar ede-wageningen. Blijkt dat er alleen bussen rijden en geen treinen er naar toe. Blijkt dat ik 14 euro heb betaalt en als ik in de bus stap 10 euro een kaartje is. Kon ik die ns kaart niet gebruiken moest ik een bus kaart kopen. Is het mogelijk dat ik die ns kaart ergens naar op kan sturen of ergens langs kan gaan om geld terug te vragen? Hij is ongebruikt en niet incheckt of uitgecheckt.
Groetjes
icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 december 2017, 17:12

Goedemiddag OpTijd en welkom op het NS Serviceforum!

Bij een eenmalige OV-chipkaart die niet is gebruikt, is dit zeker mogelijk! Je kunt daarvoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice vanaf de dag nadat het ticket bruikbaar was. Ik begrijp dat je het ticket hebt gekocht voor vandaag, dus je kunt dan morgen contact op nemen. Houd het ticket bij de hand, via het kaartnummer wat daarop staat kunnen we dan controleren of hij niet gebruikt is!

Contact met onze Klantenservice gaat het snelst via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag OpTijd en welkom op het NS Serviceforum!

Bij een eenmalige OV-chipkaart die niet is gebruikt, is dit zeker mogelijk! Je kunt daarvoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice vanaf de dag nadat het ticket bruikbaar was. Ik begrijp dat je het ticket hebt gekocht voor vandaag, dus je kunt dan morgen contact op nemen. Houd het ticket bij de hand, via het kaartnummer wat daarop staat kunnen we dan controleren of hij niet gebruikt is!

Contact met onze Klantenservice gaat het snelst via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Badge
Beste OpTijd,

Ik vermoed dat het om deze storing ging die ervoor zorgde dat er geen treinen reden op uw traject.
Heeft NS geen treinvervangende bussen ingezet? De storingsinformatie spreekt daar namelijk wel van - weliswaar wat aan de late kant, toen de storing reeds 2 uur bekend was, maar toch. Bij treinvervangende bussen zijn alle vervoersbewijzen voor de trein gewoon geldig.

In ieder geval succes met de restitutie!

Reageer